Slavná série Command & Conquer je zpět!

Tomáš Richter
16. 12. 2006 0:00
Co přinese střet nejmocnějších organizací světa ve třetím pokračování původní série značky Command & Conquer s podtitulem Tiberium Wars?
Foto: Aktuálně.cz

Kořeny prvního dílu série C&C sahají do roku 1995, kdy dílko předního studia Westwood přineslo intuitivní herní systém, který se stal šablonou pro tvorbu realtime strategií, či jedinečně detailní příběh, popisující vznik toxického mimozemského minerálu Tibéria, o nějž do virtuální současnosti vede teroristická frakce Brotherhood of Nod (Bratrstvo Nod) a militaristická organizace GDI (Globální obranná iniciativa) líté boje. Zatímco se mírumilovná GDI vytvořená Organizací Spojených Národů snaží eliminovat přítomnost zeleně světélkujícího krystalu, Bratrstvo NOD v čele s holohlavcem Kanem používá zelená pole ke zrůdným pokusům na lidech. S tímto dějinným milníkem jsme se setkali ve druhém díle C&C: Tiberian Sun.

Foto: Aktuálně.cz

Nepříliš růžová budoucnost
V identickém dějovém slohu se odehrává i připravované pokračování nesoucí jmenovku Command & Conquer 3: Tiberium Wars. Hru vývojáři zasadili do poloviny 21. století, kdy se do čela polorozpadlého bratrstva znovu dostává zmrtvýchvstalý Kane, jenž nezahálí a ihned utočí na hlavní ústředí GDI, orbitální stanici Philadelphia. A počátek Třetí tibériové války je tu.

K dispozici budou tři hratelné strany, z nichž se jedna premiérově odemkne až po dohrání kampaně za původní organizace. Žhavé informace o novém agresorovy drží v EA přísně pod zámkem, a tak se mezi natěšené hráče dostala pouze jedena indicie - schopnost vytvářet kombinacemi super vojáky, což nepřímo nahrává straně Zapomenutých z Tiberian Sun.

Foto: Aktuálně.cz

Díky vyhrocené situaci se svět rozděluje do tří zón podle míry zamoření zeleným minerálem. Červená zóna rozprostírající se na 20 % Země je velmi nebezpečná a prakticky neobyvatelná díky velkému množství Tibéria a jeho výbuchům. Žlutá oblast, jenž zabírá zhruba polovinu světa, patří NODům, a zbytek v podobě modrého pásma, kde se Tibérium vyskytuje jen ojediněle (díky jeho odstraňování z povrchu zemského), náleží GDI.

Osvědčené zpracování
Nejsilnější stránkou hry bude bezesporu singleplayerová kampaň, která je úzce svázána s příběhem. Ten bude mimo jiné prezentován i hranými filmečky s hollywoodskými hvězdami, jako je tomu v případě série Command & Conquer již tradicí. K úspěšnému splnění jednotlivých misí budete muset bedlivě sledovat nejen kinematografický materiál, ale také umět komunikovat a naslouchat nadřízeným, jelikož všechny postupy a úkoly vám budou přidělovány přímo z bojiště.

Foto: Aktuálně.cz

Multiplayer s sebou přinese klasické módy, jako je Skirmish, Deathmatch a Team Deathmatch, ale také nové více či méně inspirované sérií LotR, například režim World Domination.

Koncepčně by hra měla kopírovat své slavné předchůdce, protože návrat ke kořenům podle samotných vývojářů zapůsobí na nejednoho fanouška série. Setkáme se také se známými jednotkami, jako je futuristický tank Mammoth nebo helikoptéra Orca, jejichž řady posílí tank Predator, ofenzivní letoun Firehawk či nový progresívní kombajn. Zachován zůstane i systém hodností. Podle doposud zveřejněných informací bychom se měli dočkat i pojízdných budov a podzemní těžby tekutého Tibéria.

Obstarožní engine v novém kabátku
Grafický engine zůstává od posledního titulu značky Command & Conquer stejný, pochopitelně však notně modifikovaný. Díky jeho využití v obou dílech série LotR: Battle for Middle-Earth byl postupně vylepšován, což zajistí kvalitní vizuální zážitek. Chloubou enginu jsou částicové efekty, změna a vliv počasí, obrovské bouře, popřípadě výbuchy, stíny v reálném čase nebo obrovské mapy.

Foto: Aktuálně.cz

Velkých změn dozná také umělá inteligence, jenž by měla být podle obehrané fráze na velmi vysoké úrovni. Z předností nové AI  by se dala jmenovat flexibilní přizpůsobivost podle výkonu hráče nebo bezproblémové přemisťování jednotek.

Několikaměsíční čekání
Na pokračování si budeme muset bohužel počkat až do podzimu příštího roku. Těšit se mohou nejen majitelé osobních počítačů, ale také next-gen konzole Xbox 360, na které boduje další strategie - druhý díl řady LotR: BfME. Snad se bude za necelý rok úspěšný scénář opakovat i v případě pokračování Tiberium Wars.

 

Právě se děje

Další zprávy