Skate 2 - Rob Dyrdek opět žhaví palce?

Pavel Koudelka
10. 9. 2008 23:11
Co nového nám přinese pokračování?
Foto: Hratelně.cz

Synonymem virtuálního skateboardu bylo dlouho dobu jméno světově proslulého Tonyho Hawka. Minulý rok ale EA obohatili svoje portfolio sportovních her o další skejťácký titul - tentokrát s prostým názvem Skate. První pokus nedopadl vůbec špatně, což svými penězi ohodnotil nejeden hráč, a tak není divu, že bylo ohlášeno druhé pokračovaní.

Druhý díl Skate se vrací na místo činu, tedy do města San Vanelon. Pět let po událostech prvního dílu došlo ve městě k neznámé přírodní katastrofě. Díky tomu je San Vanelon plné spousty nových možností a míst, kde budete moci svému svěřenci zlámat všechny kosti v těle. Případně, máte-li natrénováno z prvního dílu, oslňovat místní krásky před i za monitorem. Krásky nejsou zmíněny bez důvodu, neb i ony dostanou možnost ukázat, jak se správně skotačí prkně. Aby se vám dámy líbily, budete moci jejich těla správně tvarovat dle vašeho vkusu (a ve správném místě dosti opticky zvýraznit) v propracovaném editoru s mnoha funkcemi.

Foto: Hratelně.cz

Zatím je možné na obrázcích a videích zahlédnout fragmenty třech lokalit: San Vanelona Mountain, (pěkný sešup z pořádného kopce) Waterfront a Slappy's Skate Park. Místa podobná skateparkům budou plné všeho, co dobře poslouží k adrenalinové jízdě: rázné U-rampy, nájezdy, skokanky či bazény. Těm, co by skate parky nestačily nebo jim přišly příliš sterilní a málo underground, nabízí hra stejně jako v předešlém díle možnost brázdit ulice. O místa v podobě nejrůznějších zábradlí, schodů, obrubníků, tarasech či vyvýšenin není ve městě nouze. Zkrátka najdete bezpočet všeho, na čem se dají dělat perfektně vypadající triky v pohodlí křesla.

Foto: Hratelně.cz

Tentokrát je pohyb po městě bez dlouhých nahrávacích obrazovek mezi jednotlivými lokacemi. Jelikož jsou ve městě přítomny místa, kde nejsou skejťáci zcela persona non grata, nikdo je nechce na ulici a policisté po nich tvrdě půjdou. Na rozdíl od prvního dílu nebude možné srážet chodce, raději uskočí do škarpy. Škoda, bylo to příjemné. Kameru, kromě toho, že je vylepšená, bude možné přepnout také do pohledu třetí osoby. A vše by měla snímat ve stabilním frameratu 60 fps. O vylepšení grafiky není třeba mluvit. Celkově město vypadá moc pěkně. Nasvícení a světelná atmosféra jednotlivých části dne je nádherná. Městské prostředí je zároveň funkční i uvěřitelné.

Uživatelský obsah jsou momentálně u většiny herních firem velmi oblíbená slova. Trochu na něj dojde i ve Skate 2. Uživatelský obsah je v případě Skate 2, definován jako možnost vytvářet si vlastní překážky kdekoliv po městě, šoupáním nejrůznějších předmětů. Stačí seskočit ze skateboardu a použít ruce. Tímto způsobem si budete moci vytvořit dlouho dráhu, na které všem ukážete, že máte zázračné nohy, respektive prsty. Aby té srandy nebylo málo, budete tímto způsobem rovněž řešit logické úkoly. Tedy nemyslete si, že půjde o Portal se skateboardem. Logickými úkoly je ve Skate 2, myšleno například, že si přitáhnete plážové lehátko k propasti, abyste jí mohli přeskočit, ale i to potěší.

Foto: Hratelně.cz

Ocenitelné je, že co postavíte, zůstává na svém místě i po opuštění lokace. Na vytvořených překážkách můžete trénovat nové triky včetně stojek na jedné či obou rukách. Nově je zde i možnost chytit skate ve vzduchu, takže se nám otevře řada kousků prováděných ve vzduchu. Nebude chybět ani přeskočení překážek bez skateboardu, jenž projede pod nimi.

Nové i staré triky můžete zachytit kamerou a chlubit se jimi na stránkách EA. Vše to můžeme shrnout do jedné věty: pokud se nic nepokazí, dočkáme se příjemně hratelného pokračovaní kvalitní skateboardové hry.

 

Právě se děje

Další zprávy