Je to už pěkných pár let, kdy do série rallye her od Segy přibyl poslední kousek. Byl jím v roce 1999 Sega Rally Championship 2, který tehdy vyšel pro konzoli Dreamcast a PC. Od té doby se u Segy po závodních speciálech WRC slehla zem. Tedy až donedávna, kdy byl ohlášen další díl série, jenž si získala slušnou fandovskou základnu na celém světě a to nejen díky automatům.
Z automatů na moderní konzole
Nový díl ponese název Sega Rally Revo, vyvíjí ho nové britské Sega Racing Studio (zde pracují lidé z Codemasters, kteří měli na svědomí Colin McRae Rally) a to pro platformy Xbox360, PS3 a PC. Později se počítá i s verzemi pro PSP a PS2, nicméně jistě trochu ochuzenými. V duchu předchozích rallye závodních her od Segy očekáváme mix arkády a simulace, který vynikne jednoduchými herními principy a ryzí, arkádovou hratelností spolu s několika záludnostmi simulátoru (aby to nebylo všechno tak jednoduché). Nadupané mašiny specifikace WRC se budou prohánět na našich monitorech a televizích po všemožných površích (asfalt, sníh, štěrk, hlína) různorodých tratí rozházených po celém světě. Dost možná se dočkáme licencovaných aut, soudě dle screenshotů, kde si to vesele rozdávají Mitsubishi s Peugeotem, přičemž v pozadí jim zdatně sekunduje česká Škodovka. A považte, v kolika hrách se můžete projet v pořádném, nadupaném, vyleštěném a hlavně českém auťáku?! No českém, vy víte jak to myslíme...
Je na co se těšit
Největším lákadlem hry by měla být vysoká interakce okolního prostředí a proměnlivost počasí i během závodů. Právě počasí bude mít velký vliv na chování auta na trati. Samozřejmě bude důležité, o jaký typ povrchu se jedná a i to, jak jste na samotný závod sami připravili a nastavili svoje auto. Měkká směs pneumatik bude určitě vhodnější pro asfaltový povrch, kdežto pro štěrk nebo ledovku bude zapotřebí jiné volby. Samozřejmostí je i úprava tvrdosti tlumičů a dalších parametrů ostatních částí vozu. Nečekejte však žádné přehnané možnosti tunignu, nastavování a vyměňování každičké součástky, spíše půjde o jednodušší model celkového nastavení auta ve smyslu právě volby pneumatik, tvrdosti tlumičů, výšky auta
Umyj si to prase
Screenshoty sice vypadají velice dobře, avšak nepochází přímo ze hry, Mají pouze demonstrovat, jak bude hra vypadat na PlayStation 3. Větší vypovídací hodnotu má neveřejné demo, kterým byla hra prezentována na poslední výstavě E3 2006. Soudě dle něho, by měly být modely aut na dost slušné úrovni, stejně jako změny klimatu a jejich vliv na povrch trati. MotorStorm od Evolution Studios jednoznačně zajel stopu, které se konkurence v podobě Rally Revo a nebo Colin McRae DIRT hodlá držet. Tedy vyjeté koleje, stopy kol zůstávající na trati přesně tak, jak to je v reálu, pořádné masy bahna a bláta odlétávající od pneumatik prohánějících se závoďáků atd. Sega pak přijde navíc ještě s vodou, která zalévá vyjetá koryta, umývá vaše jinak neuvěřitelně špinavé auto a ovlivňuje celou jízdu. Důležitou poznámkou je, že by hra měla běžet v krásných 60 fps.
Spekuluj, špekulante!
Informací poskytnutých široké veřejnosti skutečně není mnoho, proto se pustíme do takového menšího spekulantství. Pokud jde o realismus, Sega tvrdí, že se nechce pouštět do tvrdých konkurenčních závodů, ba naopak si chce udržet svoji arkádovou tvář. Takže ačkoliv bude auto poškozeno a trať pořádně zorána, vliv na jízdní vlastnosti bude minimální. Pokud jde o licenci WRC, nejspíš budou všichni fandové zklamaní, protože vozidla prezentovaná na obrázcích rozhodně nesouhlasí se soupiskou pro letošní sezónu. Na druhou stranu Sega tímhle směrem evidentně jít nechce a Revo by mělo být maximálně zábavnou alternativou přístupnou všem.
V cílové rovince
Závěrem bychom dodali ještě pár faktů. Umělá inteligence protivníků by měla být na špičkové úrovni, jak už se tak před vydáním každé hry říká. Jezdci by se měli plně přizpůsobovat aktuálním podmínkám a vnímat i hráčův styl jízdy. Co se týká multiplayerové části hry, vynikat by měl splitscreen mód a samozřejmostí je dnes podpora online hraní. Návrat legendy Sega Rally Revo by měl nastat již tuto zimu a jsme obzvlášť zvědaví, jak si poradí s neméně známým sokem. Colin McRae DIRT vypadá také víc než zajímavě.