Dvojice Vojtěch Kotek a Jiří Mádl si v minulosti vyzkoušela, jaké to je být snowboarďáky a rafťáky - a balit přitom holky. V "černé komedii o muzice, penězích a gangsterech amatérech" nazvané Ro(c)k podvraťáků, jíž natočil (kdo jiný než) režisér obou výše připomenutých pubertálních hitů Karel Janák, se z nich stanou novodobí "kamarádi do deště".
Mladí gangsteři
Tentokrát si zahrají na členy mladé rockové skupiny, kteří se pokoušejí prorazit v nejrůznějších zapadlých klubech a barech a ve snaze opatřit si peníze na novou aparaturu naplánují únos psa bohatého podivína. V důsledku toho se ale zapletou s mafiánským podsvětím...
Ro(c)k podvraťáků, který má být podle Janákových slov českou parodií na filmy typu Podfu(c)k nebo Sbal prachy a vypadni, se s největší pravděpodobností stane dalším teenagerským hitem a zřejmě opět sklidí zdrženlivé recenze. Na tom by nebylo nic překvapivého. Překvapivé ovšem je, že v souvislosti s tímto snímkem se na trhu objeví také stejnojmenná počítačová hra.
Nevídaný marketing
Praxe, která je ve světě západně od českých hranic již několik let naprosto samozřejmá (a kterou k dokonalosti přivedl George Lucas v souvislosti s fenoménem Star Wars), je v tuzemsku zatím jevem naprosto ojedinělým a je jen dalším dokladem marketingově orientovaného smýšlení týmu kolem obou hereckých idolů. Mimochodem, merchandising je spjat nejen s vydáním počítačové hry, ale rovněž s knižní podobou scénáře, se soundtrackem, MP3 přehrávačem, hodinkami, oblečením, speciální značkou vodky a s energy drinkem...
Road game
První česká hra vytvořená "čistě na motivy celovečerního snímku" je koncipována jako závodní 3D arkáda, v níž budou fanoušci Mádla a Kotka ovládat auto se všemi čtyřmi členy kapely. Ti se budou během jízdy vyklánět z oken a za pomoci svépomocí vyrobených zbraní bojovat proti početnějším a také mnohem lépe vyzbrojeným protivníkům, pěším i motorizovaným. "Road game" je postavena především na divokých přestřelkách vedených ve vysoké rychlosti, pronásledovaní podvraťáci však budou muset využít i jistou vynalézavost a zneškodňovat nepřátele třeba i strháváním překážek přes cestu, vyléváním oleje na silnici či vypouštěním dýmu.
Urob si sám
Tyto explozivní akční pasáže však budou prokládány "klidnějšími" momenty. Během nich si hráči obstarají nové zbraně či lepší vozidlo, na které pak budou moci namontovat třeba i kulomet, případně metač tenisových míčků. Nedostatek peněz (a samozřejmě i nemožnost nákupu výzbroje) budou hoši dohánět svým kutilstvím, takže využijí například i muzejních exponátů nalezených u příbuzných, včetně zbraní z první a druhé světové války či z vietnamského konfliktu. Hra "plná zábavy, humoru a hlavně šílených nápadů a ,skutečné hrůzy'" se bude odehrávat ve čtyřech různých prostředích. Každé z nich má mít tři úrovně, takže by se herní doba podle tvůrců měla pohybovat kolem deseti hodin čistého času.
Skutečná vozidla
Autoři hry, jež vznikala současně s natáčením snímku ve studiu Centauri Production (Žhavé léto 3 ½, Gooka: The Mystery of Janatris, Domácí násilí: Game Over) v úzké spolupráci s producenty snímku, společností Mr. Film Production, z těchto důvodu slibují, že tato podvraťácká jízda bude připomínat "zběsilé řádění rozzuřené mechanické čtyřhlavé hydry, za kterou zůstává jen spoušť a hromada velmi překvapených nepřátel". Vzhledem k výše zmíněné kooperaci vývojářů hry s producenty filmu se v ní objeví autentická vozidla, které je možné dále upravovat (Lexus LS 430 a SC 430, Škoda, Avia nebo Zetor), i prostředí, v nichž se příběh odehrává.
Už v listopadu
Svým virtuálním klonům hlasy propůjčili hlavní herečtí aktéři, chybět by neměly ani skryté bonusy. Stejně jako tři připomenuté tituly Centauri Production, i Ro(c)k podvraťáků poběží na enginu CPAL3D. Hra, jejímž výkonným producentem je IDEA games, se na českém trhu objeví v den filmové premiéry, tedy 2. listopadu 2006. Vzhledem k očekávanému úspěchu snímku, který je cíleně určen co nejširšímu spektru diváků, nebude tato hra k mání pouze ve specializovaných prodejnách, ale také v hypermarketech.