Ro(c)k podvraťáků - Kotek a Mádl

E. A. Severin
21. 10. 2006 0:00
Vojta Kotek a Jirka Mádl si zahrají v dalším teenagerském snímku. A tentokráte i v historicky první počítačové hře na motivy českého filmu.
Foto: Aktuálně.cz


Dvojice Vojtěch Kotek a Jiří Mádl si v minulosti vyzkoušela, jaké to je být snowboarďáky a rafťáky - a balit přitom holky. V "černé komedii o muzice, penězích a gangsterech amatérech" nazvané Ro(c)k podvraťáků, jíž natočil (kdo jiný než) režisér obou výše připomenutých pubertálních hitů Karel Janák, se z nich stanou novodobí "kamarádi do deště".

Mladí gangsteři
Tentokrát si zahrají na členy mladé rockové skupiny, kteří se pokoušejí prorazit v nejrůznějších zapadlých klubech a barech a ve snaze opatřit si peníze na novou aparaturu naplánují únos psa bohatého podivína. V důsledku toho se ale zapletou s mafiánským podsvětím...

Ro(c)k podvraťáků, který má být podle Janákových slov českou parodií na filmy typu Podfu(c)k nebo Sbal prachy a vypadni, se s největší pravděpodobností stane dalším teenagerským hitem a zřejmě opět sklidí zdrženlivé recenze. Na tom by nebylo nic překvapivého. Překvapivé ovšem je, že v souvislosti s tímto snímkem se na trhu objeví také stejnojmenná počítačová hra.

Foto: Aktuálně.cz

Nevídaný marketing
Praxe, která je ve světě západně od českých hranic již několik let naprosto samozřejmá (a kterou k dokonalosti přivedl George Lucas v souvislosti s fenoménem Star Wars), je v tuzemsku zatím jevem naprosto ojedinělým a je jen dalším dokladem marketingově orientovaného smýšlení týmu kolem obou hereckých idolů. Mimochodem, merchandising je spjat nejen s vydáním počítačové hry, ale rovněž s knižní podobou scénáře, se soundtrackem, MP3 přehrávačem, hodinkami, oblečením, speciální značkou vodky a s energy drinkem...

Road game
První česká hra vytvořená "čistě na motivy celovečerního snímku" je koncipována jako závodní 3D arkáda, v níž budou fanoušci Mádla a Kotka ovládat auto se všemi čtyřmi členy kapely. Ti se budou během jízdy vyklánět z oken a za pomoci svépomocí vyrobených zbraní bojovat proti početnějším a také mnohem lépe vyzbrojeným protivníkům, pěším i motorizovaným. "Road game" je postavena především na divokých přestřelkách vedených ve vysoké rychlosti, pronásledovaní podvraťáci však budou muset využít i jistou vynalézavost a zneškodňovat nepřátele třeba i strháváním překážek přes cestu, vyléváním oleje na silnici či vypouštěním dýmu.

Foto: Aktuálně.cz

Urob si sám
Tyto explozivní akční pasáže však budou prokládány "klidnějšími" momenty. Během nich si hráči obstarají nové zbraně či lepší vozidlo, na které pak budou moci namontovat třeba i kulomet, případně metač tenisových míčků. Nedostatek peněz (a samozřejmě i nemožnost nákupu výzbroje) budou hoši dohánět svým kutilstvím, takže využijí například i muzejních exponátů nalezených u příbuzných, včetně zbraní z první a druhé světové války či z vietnamského konfliktu. Hra "plná zábavy, humoru a hlavně šílených nápadů a ,skutečné hrůzy'" se bude odehrávat ve čtyřech různých prostředích. Každé z nich má mít tři úrovně, takže by se herní doba podle tvůrců měla pohybovat kolem deseti hodin čistého času.

Skutečná vozidla
Autoři hry, jež vznikala současně s natáčením snímku ve studiu Centauri Production (Žhavé léto 3 ½, Gooka: The Mystery of Janatris, Domácí násilí: Game Over) v úzké spolupráci s producenty snímku, společností Mr. Film Production, z těchto důvodu slibují, že tato podvraťácká jízda bude připomínat "zběsilé řádění rozzuřené mechanické čtyřhlavé hydry, za kterou zůstává jen spoušť a hromada velmi překvapených nepřátel". Vzhledem k výše zmíněné kooperaci vývojářů hry s producenty filmu se v ní objeví autentická vozidla, které je možné dále upravovat (Lexus LS 430 a SC 430, Škoda, Avia nebo Zetor), i prostředí, v nichž se příběh odehrává.

Foto: Aktuálně.cz

Už v listopadu
Svým virtuálním klonům hlasy propůjčili hlavní herečtí aktéři, chybět by neměly ani skryté bonusy. Stejně jako tři připomenuté tituly Centauri Production, i Ro(c)k podvraťáků poběží na enginu CPAL3D. Hra, jejímž výkonným producentem je IDEA games, se na českém trhu objeví v den filmové premiéry, tedy 2. listopadu 2006. Vzhledem k očekávanému úspěchu snímku, který je cíleně určen co nejširšímu spektru diváků, nebude tato hra k mání pouze ve specializovaných prodejnách, ale také v hypermarketech.

 

Právě se děje

Další zprávy