Reuters otevírá pobočku v online hře

Martin Havlíček
19. 10. 2006 0:00
Co by to bylo za virtuální svět bez vlastního zpravodajství?
Foto: Reuters

Masivně-multiplayerová hra Second Life se, jak vidno, téměř přiblížila onomu sci-fi strašáku kybernetického světa, ve kterém lidé žijí prakticky stejně skutečně jako ve světe opravdovém. Titul není zasazen do fantasy nebo sci-fi prostředí, dokonce není ani zabalen do nějakého epického příběhu. Je to prostě rekonstrukce všedního moderního života, kterou ještě dotváří a umocňuje účast skutečných firem a společností, jež využívají Second Life k propagaci nebo rovnou prodeji svých výrobků. Adidas prodává virtuální oblečení a společnost Starwood Hotels pro změnu pronajímá hotelové pokoje sestavené z polygonů...

Nevídané možnosti hry oslovily také tiskovou agenturu Reuters, která se rozhodla otevřít v Second Life svou vlastní tiskovou kancelář. A že to myslí společnost vážně, dosvědčuje fakt, že pro tento účel zformovala speciální tým, jenž bude mít pobočku na starosti - v zastoupení svých herních avatarů, samozřejmě. Reportéři budou vysílat pravidelné zpravodajství, přinášet analýzy a přehledy. Jednak se budou zabývat herními událostmi, ale zároveň také zprostředkují zprávy z reálného světa.

A jistě bude o čem psát, alespoň tedy v hospodářské rubrice. Těch 900 tisíc aktivních hráčů totiž dokáže během dne utratit v průměru kolem 350 tisíc dolarů! Bylo by však mylné se domnívat, že všechny peníze putují k provozovateli hry. Velká část peněz skončí v rukou dalších hráčů, podnikatelů, kteří Second Life pochopili jako prostředek ke zbohatnutí.

 

Právě se děje

Další zprávy