New York - Deník The Daily, který byl jako první na světě určený čistě pro tablety, přestane vycházet.
Společnosti News Corporation se nepodařilo získat dostatek předplatitelů, situace se nezlepšila ani během prezidentských voleb ve Spojených státech, což byla přitom zpravodajská událost roku.
Projekt skončí 15. prosince. List poprvé vyšel v únoru 2011, takže nevydržel ani dva roky.
Na rozdíl zhruba od padesáti zaměstnanců, kteří museli nevýdělečný projekt již na začátku letošního roku opustit, současní novináři zatím o práci nepřijdou. Celkem na 120 autorů se přesune do bulvárního New York Post, který rovněž patří Murdochovi.
Kde se stala chyba
"Bohužel se nám za tak krátkou dobu nepodařilo vytvořit dostatečné publikum na to, aby nám náš model přišel dlouhodobě udržitelný," prohlásil mediální magnát Rupert Murdoch, jemuž skupina News Corp. patří.
Jak uvádí The Huffington Post, list vykazoval v červenci roční ztrátu nějakých 30 milionů dolarů.
Největším kamenem úrazu se pro deník, který nakladatel zpočátku označoval za "revoluční", stal nedostatek čtenářů, kteří by byli za zprávy ochotni platit. Předplatné činí 99 centů na týden (zhruba 19 korun) nebo 39,99 dolaru (774 korun) za rok. Pravidelných abonentů získal The Daily zhruba 100 tisíc. Aby projekt nebyl ztrátový, potřeboval by jich přitom zhruba sedmkrát více.
Dalším problémem je údajně obsah. The Daily se podle mediálních analytiků snaží cílit na všechny a zároveň pořádně na nikoho. Výsledkem se stalo sto stran zpráv denně, které však nejsou určené pro žádné specifické publikum.
Stejně tak kritici připomínají, že Murdoch udělal chybu, když se zaměřil pouze na iPad od Apple, zatímco tablety, čtečky či smartphony od konkurence zcela ignoroval.