Polovina uživatelů mobilů prozradí svou polohu za slevu

Jan Kovalík
18. 8. 2011 16:35
Více než polovině uživatelů mobilů s GPS by nevadilo podělit se o data o své poloze za slevy, kupony nebo jiné kompenzace
Foto: Shutterstock

Pro aféru, při které vyšlo najevo, že firma Apple shromažďuje informace o pohybu uživatelů svých telefonů a tabletů, se v médiích vžil termín "Locationgate". Nakonec se ukázalo, že takové sbírání informací všichni uživatelé těchto přístrojů odsouhlasili ve smlouvě. Firma ale updatem zkrátila dobu, během které byly informace o uživateli uchovávány.

Netrvalo dlouho a svými vlastními Locationgate aférami si přošli i uživatelé Androidu a dokonce i těch málo, kteří využívají Mobilní Windows. Vedle negativní reklamy pro výrobce telefonů či jejich operačních systémů, přinesly tyto aféry jednu pozitivní věc - povědomí uživatelů o rizicích spojených s využíváním geolokační technologie v jejich zařízeních.

Polohu za slevu

Z reakcí na zveřejněné aféry zákazníci prokázali, že jsou citliví na sbírání informací o jejich soukromí, když k tomu nedají dobrovolně souhlas. Studie firmy JiWire, o které informuje server ArsTechnica, ovšem ukazuje, že pokud uživatelé za sdílení své polohy získají "relevantní obsah" nebo finanční kompenzaci, více než polovina (přesně 53 procent) se o svá data ráda podělí.

Společnost JiWire nasbírala data z 450 000 veřejných WiFi vysílačů a spojila je s daty od 2800 svých náhodně vybraných zákazníků. Devadesát procent uživatelů vlastnilo notebook, 58 procent chytrý telefon, majitelů tabletů bylo 32 procent. Firma uvádí, že 80 procent všech přistrojů zkoumaného vzorku využívalo operační systém iOS, následované Androidem (10,5 procenta) a Windows Phone (4.04).

Slevový kupon za rohem

Z této skupiny by 53 procent uživatelů nemělo problém se sdílením informací o své poloze, pokud by za to získali relevantní obsah a informace. Věková skupina do 34 let vyšla ze studie jako nejsdílnější. Plných 60 procent této skupiny by němělo problém se sdílením polohy, pokud by jim to ušetřilo peníze nebo pomohlo udělat lepší rozhodnutí o produktu, službě nebo obchodě.

Nejžádanějším artiklem uživatelů byly slevy a slevové kupony, po kterých zatoužila 29 uživatelů. Jednadvacet procent by ocenilo mít k dispozici recenze ostatních uživatelů. Devět procent uživatelů by využilo slevový kupon, kdyby se obchod nacházel do vzdálenosti jednoho kilometru. Pokud se slevové akce konají v blízkosti uživatelů, zvyšuje se pravděpodobnost jejich reakce na slevu třikrát, uvádí studie JiWire.

 

 

Právě se děje

Další zprávy