Pán prstenů v další strategické hře

Jiří Janošek
19. 10. 2006 0:00
Lord of the Rings, to je fenomén knižní, filmový i herní. A již tento podzim vyjde pokračování strategie LotR: The Battle for Middle-earth II.
Foto: EA Games

Hlavním hrdinou příběhu se stane jedna ze záporných postav filmové a knižní předlohy. Přídavek prodlouží už teď poměrně komplikovaný název hry o podtitulek The Rise of the Witch-king. Jistě už je vám tedy jasné, že hlavním antihrdinou bude černokněžný král, pán Nazgulů, jenž býval vládcem Angmaru.

Vzestup černokněžného krále
Děj datadisku nás zavede do doby ještě před celou filmovou trilogií, kdy je zavražděn Isildur a prsten moci je ztracen. V té době sílí moc černokněžného krále, jehož království Angmar se rozprostírá kolem Mlžných hor. Jeho mocichtivé oči se ale upírají k obrovské severní říši Arnor. A právě válka mezi královstvími Angmar a Arnor bude hlavní náplní připravovaného datadisku. Prohlášení tvůrců z EA jde ale ještě dál. Datadisk by měl dokonce obsahovat dějovou linku vinoucí se historií celých 3 tisíce let od přemožení Saurona Isildurem až po začátek filmové trilogie, jak ji všichni díky Peterovi Jacksonovi známe. Všem fandům se tak nabídne jedinečná možnost poznat zatím filmově ani herně nezpracovanou historii Středozemě, a to navíc z její temné strany.

Foto: Aktuálně.cz

Nové armády
Na co bychom se mohli v připravovaném datadisku těšit? Předně nás čeká příběhová kampaň obsahující zhruba deset misí, inspirovaná již zmiňovanými událostmi. Hráčům nabídne možnost ovládat temné síly Angmaru, novou frakci, jednu z největších novinek. S angmarskou armádou se pustíte do bojů proti jednotkám království Arnor, které svým vzhledem i vlastnostmi nejvíce připomínají ty lidské (gondorské) z původní hry.

Naproti tomu, vámi ovládané jednotky budou svou silou asi nejvíce připomínat zástupce rasy trpaslíků, s tím rozdílem, že nebojují na stejné straně konfliktu, ale budou nástrojem temných sil. Vaše armáda se stane díky nim odolná a velmi těžce zničitelná. Každá mince má ale samozřejmě dvě strany, a tak nebudou vaše jednotky zrovna přeborníky ve sprintu. V boji jim určitě pomohou svou temnou magií také černokněžníci se svými nohsledy, které si naverbujete v nové budově Chrámu soumraku.

Temná magie
Tito mistři ovládající temné čáry dostanou do vínku několik velmi zajímavých kouzel. Například Fell Strength oslabí nepřátele a získanou sílu přesune na jednotky vlastní, Black Ice protivníky zpomalí, Soul Freeze v místě seslání kouzla zmrazí všechny ty, kteří se mu postaví do cesty, ať už to budou  jednotky cizí nebo vlastní. Umírající jednotky bude možné "přetáhnout" do armády Angmaru kouzlem Well of Souls a posledním kouzlem, kterým černokněžníci budou disponovat, by měl být Corpse Rain, smrtící déšť mrtvol decimující ve vybrané oblasti vše živé.

Foto: Aktuálně.cz

Nic ale není zadarmo, a tak bude vaše kouzlení vykoupeno životy pomocníků černokněžníků, akolytů. Každé kouzlo bude mít svou cenu vyjádřenou v počtu jejich životů. Akolyty si ale samozřejmě bude možné opět doplnit.

Mocní hrdinové
Ve hře se objeví i samotný král Angmaru, který svým protivníkům zavaří kromě jiného schopností přivolaní několika různých posil, jako např. sněžných trollů nebo trollího hrdinu Rogashe. Kromě nich bude mít král Angmaru k dispozici ještě Pány otroků přinášející do hry možnost přivolat na pomoc další čtyři různé typy jednotek. V první řadě to budou Gundabad Warriors, válečníci pro tvrdý boj zblízka. Využít můžete také Rhudaur Spearmen, bojovníků s kopím, hodící se hlavně proti kavalerii, nebo můžete k posílení armády použít i Rhudaur Axethrowers, vrhače seker. Poslední možností Pánů otroků bude přivolání Wolf Riders, vlčích jezdců, kteří by měli být alternativou k jednotkám kavalérie království Arnor. Sami o sobě budou ale Páni otroků sice velmi užitečnými, ale bohužel také slabými jednotkami, které si musíte před nepřáteli ochránit.

Další vylepšení
Novinky přinášející přídavek nezůstanou jen u nové hratelné frakce. Dočkáme se rozšíření obléhacích možností, jak tomu bylo v prvním díle Battle for Middle-earth, a drobných změn doznají i formace. Již by se nemělo stávat, že se vám pomalejší jednotky začnou zpožďovat, zůstávat daleko za zbytkem armády a vystavovat se většímu riziku napadení. Mezi nejsilnější kouzla přibude třeba Avalanche, lavina, která ničí jak budovy tak i jednotky v zasažené oblasti. A pokud jste byli v předešlých hrách odvařeni z Balroga, čeká na vás lahůdka v podobě Shade of the Wolf, který by měl mít podobné devastační vlastnosti.

Foto: Aktuálně.cz

Drobných vylepšení se dočkáme v oblíbeném módu War of the Ring a Create a Hero. Za krále Angmaru si zahrajeme i ve skirmishi a multiplayeru. Po vizuální stránce se změn asi nedočkáme, ale ono to popravdě ani není moc potřeba. The Rise of the Witch-king by mohl být nakonec velmi dobrým rozšířením, jak pro první díl podle filmové trilogie, tak pro alternativní dějovou linku druhého dílu o pohled do historie Středozemě. A to si určitě žádný fanoušek Pána prstenů nenechá ujít.

Přesto, že byl Battle for Middle-earth II lepší hrou než jeho první díl, přece jen jeho příběh neupoutal stejně tak, jako jeho předchůdci díky filmovému zpracování. Třeba na tom bude připravovaný datadisk o poznání lépe. Přesvědčíme se asi již o Vánocích, kdy by se mohl Vzestup černokněžného krále objevit na pultech obchodů.

 

Právě se děje

Další zprávy