Nejočekávanější hry roku 2007 na PC
Majitelé PC už vědí, na co se mají v tomto roce těšit, nicméně konzolisté možná stále vůbec netuší. Proto přicházíme s dalším dílem toho nejočekávanějšího z roku 2007, kde se podíváme na všechny platformy najednou. Nemělo by asi velký smysl rozebírat každou zvlášť, jelikož i ty největší pecky, kromě několika výjimek černých koní Microsoftu, Sony a Nintenda, se připravují multiplatformově. Samozřejmě zde nezmiňujeme hry, které jsme probrali již v prvním díle, a které mají kromě mechanik PC namířeno i do jiných zákoutí.
Akce
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - PS3 - listopad 2007
Halo 3 - X360 - Q4 2007
Killzone 2 - PS3 - 2007
Grand Theft Auto IV - PS3, X360 - 19. říjen
Armored Core 4 - PS3, X360 - Q2
Army of Two - PS3, X360 - Q2
Assassins Creed - PS3, X360, PC - 29. září
Battlefield: Bad Company - PS3, X360 - 2007
Golden Axe - PS3, X360 - 2007
Devil May Cry 4 - PS3 - Q2
Ratchet & Clank: Size Matters - PSP - 20. březen
God of War 2 - PS2 - 27. duben
Metroid Prime 3: Corruption - Wii - 2007
Tím nejočekávanějším je jistě poslední dobrodružství Solid Snakea - Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Finále dlouhé ságy plné emocí, zasazené do blízké budoucnosti, přímo do nitra bitevní vřavy. Můžeme počítat opět s tím, že tento díl redefinuje žánr stealth akcí a Hideo Kojima upevní svůj statut génia. Kromě náramné grafiky, které je údajně i BluRay malý, bude přitomna adrenalinem nadupaná hratelnost přesně podle sloganu "nebude se kam schovat". Novinek je mnoho - nový kamuflážní oblek, robotí pomocník, biomechanická monstra, návrat starých přátel i nepřátel, rozsáhlé lokace a volnost konání, spousta Kojimových serepetiček, pokročilá fyzika, nicméně jak to se Snakem dopadne, to se dozvíme asi až v listopadu tohoto roku.
Halo 3, nikdo nepochybuje o tom, že tahle akce donutila a ještě donutí spoustu hráčů k investici do Xboxu 360. Bohužel kromě několika obrázků a videí z rozpracované verze hry, které zatím nevypadají moc přesvědčivě, se toho o výsledném produktu dá říci velmi málo. Známá je zatím jen obnova arzenálu a vehiklů. Proti tomu stojí střílečka, která byla reakcí Sony na úspěch Halo série (zda-li povedenou či ne zde řešit nemíníme). Druhý díl Killzone pak konsternoval všechny hráče dvakrát. Nejdříve výtečnou animací ze hry na předminulé E3 a záhy tím, že šlo vlastně o video demonstrující představy vývojářů, jak možná bude nová Killzone vypadat. Od té doby ani vidu ani slechu. Co mají obě hry společné? Mají vyjít již koncem tohoto roku. Pokud tedy začne opravdová next-gen bitva tyto Vánoce, půjde se do ní hnedle těžkými zbraněmi. Mezi těmito dvěma tituly je pak třetí, neméně očekávaný - Grand Theft Auto IV. Pokračování veleúspěšné série sice nevyjde s časovým předstihem pro PlayStation 3 jako dříve, naštěstí však Microsoft nezískal nic jiného než, že hra vyjde na Xbox360 a PS3 ve stejný den a to 19. října (16. v Americe). Ani zde však nemůžeme říci nic konkrétního a jediné, co koluje elektronickými kuloáry, jsou spekulace.
Na obě konzole také míří slavná pokračování. Dočkáme se tak robotické mlátičky se vším všudy v podobě Armored Core 4. Obrovští mechové poletující v rozlehlých městských zástavbách ničící vše, co jim přijde do cesty, není lepší prezentace nového železa a schopností konzole. Další zajímavostí je akce Army of Two, kde se hráč ujme dvojice speciálních žoldáků. Hlavním tahákem je hra cílená na spolupráci dvou charakterů, čemuž budou odpovídat mise i "logické úkoly". Ano, kooperace zažívá svoji renesanci (pokud jsem to už někde nepsal) a tahle hra vypadá opravdu dobře. Pak také musíme zmínit Assassins Creed, zabijáckou akci od Ubisoftu. Ve 12. století právě zuří Třetí křížová výprava a skupina Templářů se jí snaží zabránit. K tomu samozřejmě použije vašeho hrdinu, který jakožto nájemný zabiják bude vraždit ve jménu míru a lásky. Hlavním poutákem by měla být volnost pohybu a konání, která přejímá prvky z Le Parkour (rychlý pohyb a akrobatické triky v městské zástavbě). Ptáte se co zase tyto tři svedlo dohromady? Inu jsou to jedny z mnoha přepuštěných licencí, které kdysi měly nálepku "PS3 Exclusive".
Na obě konzole míří také nový díl populárního Battlefieldu. Autoři již naštěstí upustili od staronových enginů (přeci jenom už mají asi dost nahrabáno) a tak přicházejí s novým motorem, který z toho mála, co je k dispozici, nevypadá vůbec špatně. Opět se dostaneme mezi žoldáky a v blízké budoucnosti se necháme najmout do nějakého smyšleného válečného konfliktu. Zajímavostí je, že hra bude čistě singleplayerová (podoba s Modern Combat), ale autoři samozřejmě nezapomínají ani na multiplayer, který by měl přinést alespoň stejnou porci zábavy jako u svých předchůdců. Nejdůležitějším faktem však je téměř kompletně zničitelné prostředí. Že bychom se konečně dočkali?
Na X360 a PS3 zavítá i stará klasika v novém hávu, Golden Axe. Vůbec netušíme, co můžeme čekat, ale nad touhle zapářkou jsme strávili tolik času, že její novogenerační pokračování nemůžeme nezmínit. Na PS3 výhradně pak vyjde Devil May Cry 4, démonobijecká akce. Kromě slušné grafiky a nekončících hord nepřátel přinese novou hratelnou postavu DMC4 by se mělo nést přesně v duchu hollywoodských pokračování větší, hezčí, lepší, takže se dočkáme téměř k dokonalosti dotaženého bojového systému, kdy plynule přecházíte z komba do komba a z krvavé akce se tak stává oku lahodící balet. První dojmy nasvědčují tomu, že se nemusíme nijak obávat, ovšem i přesto máme trochu pocit, že by DMC4 nemuselo splnit všechna očekávání.
Opusťme však konečně škatulku konzolí příští generace a podívejme se na ty stávající. I přesto, jak se Sony kasalo, že bude podporovat život PS2, tak v rozpisu na tento rok nenacházíme mnoho zajímavého. Jediným důvodem, proč setrvat u této stařenky, je God of War II. Hra her se opět vrátí a nedá nám vydechnout dokud nebude Kratos celý od krve a neuvidíme závěrečné titulky alespoň sedmkrát. Na PSP míří další miniaturizace známých hrdinů. Po Daxterovi se tak dočkáme Ratcheta a Clanka v akční hříčce. Očekávat můžeme standardní hratelnost plnou zběsilé a barevné akce. Na Wii pak přichází v úvahu další díl slavné série Metroid Prime Corruption. I u něj mohou všichni fandové očekávat obvyklou hratelnost a náplň s plným využitím Wii-mote a Nunchaku. A co Xbox a GameCube ptáte se? Ale no tak, nebuďte bláhoví.
Závody
Gran Turismo HD - 2007
Forza Motorsport 2 - X360 - Q1 2007
Project Gotham Racing 4 - X360 - Q4 2007
Burnout Dominator - PS2, PSP - 9. březen
Burnout 5 - PS3, X360 - 2007
Podobně tomu bude i mezi závodními tituly. Hlavní želízko v ohni Sony Gran Turismo HD již vyšlo (případně vyjde s evropským launchem), nicméně kromě několika tratí a aut nebude moc velkým konkurentem. Je tak otázkou, kdy Polyphony Digital přijdou s nějakým dalším obsahem, který by hru pozvedl. Na druhou stranu, je stále zadarmo. Se slavným GT bojuje o pole position Forza Motorsport 2. Ta přijde s novou grafikou a očekávaným demoličním modelem (který se však v ukázkách choval trochu podivně), kromě toho bude disponovat celkově mnohem více propracovanou fyzikou. K dispozici bude spousta vozidel všemožných značek, přes 250, a tratí, cca 60 včetně 13 skutečných (např. Laguna Seca, Suzuka, Nurnburgring.). Po květnovém vydání by pak měly následovat pravidelné přídavky jako nové vozy, okruhy atd., všechno za nastřádané kredity. Výhradně na Xbox 360 pak také míří Project Gotham Racing 4. O tom se zatím mnoho neví a k dispozici je jen jeden nicneříkající trailer s posledním modelem Ferrari.
Rok 2007 bude také velmi zajímavý pro fanoušky Burnout. Z ošklivého kačátka se postupem let stala jedna z nejoblíbenějších sérií, a tak se není čemu divit, že právě jeho další pokračování je tolik vyhlíženo. Zřejmě k potěšení všech vyjde plnohodnotný pátý díl pro Xbox 360 i PlayStation 3. Burnout 5 by měl naprosto využít možností nového hardware, takže můžeme očekávat mnohem větší, reálnější, adrenalinovější bouračky se spoustou odlétávajících součástek a pomačkaných plechů. Závodní destrukce tak nabere nových dimenzí. Hra sama o sobě by měla být mnohem volnější, podporovat gyroskopické ovládání PS3 ovladače a hlavně silně zaměřena na online klání. S Dominatorem pak přichází trocha skepse. Opěvovaní Criterion Studios mají plné ruce práce na pátém pokračování a dalších, dosud neoznámených projektech. Výroby Dominatora pro PlayStation 2 a PSP se proto chopilo jedno ze studií Electronic Arts a my nabíráme pocitu, že EA chce spíše ještě trochu podojit známou licenci. Na druhou stranu to zatím vypadá, že se autoři chtějí vrátit časem zpátky (k Point of Impact a Takedown) a představit nám krystalicky čistého Burnouta v krásných pestrých barvách, založeného spíše na samotných závodech než automobilovém fragování oponentů.
Druhý díl zaměřený na strategie, sporty, adventury a hlavně RPG vyjde během několika následujících dní. Těšte se, máte na co.