Loki - sever proti jihu

Alexander Szalai
1. 9. 2007 0:00
Akční RPG mixující severské i jižanské mýty.
Foto: Hratelně.cz

Bij, zabij! Skřek deroucí se z hrdel namakaných borců, krásných amazonek a fousatých mágů. Takto častují své nepřátelé, kteří se po stovkách valí z lůna samotného zla a plení vše, co jim stojí v cestě. Ano správně, následující text je o dalším masovém vraždění, maskovaným za názvem hack and slash.

Seth, egyptský bůh, představuje animální podstatu člověka, která oddaluje spiritualizaci matéria; patrně mu z toho pěkně hráblo. Rozhodl se rozšířit svou říši mrtvých o všechny živé a vůbec se s tím nepáře, bere Vikingy, Řeky, Aztéky i Egypťany. Když někdo takový začne úřadovat, všude samá zkáza, téměř na každém stromě visí visatec a děcka si z nich dělají houpačky. Zákonitě tak musí přijít někdo, kdo celý ten nepořádek uklidí a tvrdou rukou a v ní ještě tvrdším kladivem Setha srovná do latě.

Foto: Hratelně.cz

#hodnoceni

Svou pouť za záchranu světa začnete výběrem hrdiny, za každý porobený národ je jeden, jemuž přiřadíte klasická povolání, která jistě netřeba představovat. Jednotliví hrdinové jako jeden pramínek začínají na jiném území, aby se po první unikátní kapitole spojili ve velkou řeku, protékající všemi oblastmi hry, čímž vás možná autoři donutí k několikerému hraní hry, ačkoliv jejich fintu prokouknete záhy. S každou postavou se dostanete všude a questy nejsou moc rozdílné, takže znovu-hratelnost závisí od touhy zahrát si za jiný charakter.

Každý jen trochu znalí her typu hack and slash nebude dlouho otálet, vezme do ruky první zbraň, koukne do knihy úkolů a vyrazí mlátit a ničit. Loki nepřináší nic zásadně odlišného. Změny jsou pouze evoluční (velmi mírně) a ne revoluční. Questů je skutečný přehršel, stačí otevřít zápisníček, klepnout na úkol a šipka už ukazuje na místo. S vyplazeným jazykem tam doběhnete (v pozdějších fázích hry využijete teleportu), hodíte řeč, čí přetáhnete někoho / něco mečem, lukem, fireballem přes ústa a hurá na další. Časem vás přepadne pocit deja vu a nebude to tím, že jste již několik stovek dungeonů vyčistili a jste postrachem každého fantasy světa.

Foto: Hratelně.cz

Tvůrci se totiž uchýlili k náhodnému generování lokací, díky čemuž jsou pak neuvěřitelně repetivní. Ne, že by prostředí bylo málo rozmanité; díky situovaní hry do několika časových a národnostních epoch je z čeho vybírat. Ovšem jakmile narazíte na nové prostředí, můžete si být téměř jisti, že se bude opakovat s minimálními nebo vůbec žádnými rozdíly tak dlouho, dokud se vám nezprotiví. Je to škoda, jelikož se podíváte i na velmi pěkná místa, kde k nejlepším zcela jistě patří tři lodě Španělských conquistadorů. Dokonce navštívíte podpalubí Santa Marie, jen Kolumba nepotkáte, zato Hernána Cortése tvrdě ztrestáte za jeho dobyvačné choutky.

Co by to bylo za RPG, kdyby nenabízelo spousty předmětů, které mohou hráči stále dokola sbírat. Jak tomu již bývá i v Loki najdete kousky normální a magické, které se dělí do šesti tříd. Od vcelku standardních se dvěma kouzelnými bonusy, až po ultimátní, z nichž magie přímo kape na zem, a jsou nesmírně cenné. Je tedy pochopitelné, že se jich majitelé nechtějí vzdát. Zbroje a zbraně můžete také pomocí jiných předmětů vylepšovat. Ať již standardními runami nebo zajímavěji železem a bronzem. Kovy nacházíte volně nebo je získáte z nepotřebné výbavy lze je rozložit na jednotlivé díly a následně mezi sebou prokombinovat, čímž získáte nové a s lepšími vlastnostmi.

Foto: Hratelně.cz

Podobně je na tom i vývoj postavy, kde také nehledejte nic nového. Jediná změna je, že při zvýšení úrovně nedostanete body k rozdělení mezi vlastnosti a dovednosti, ale 25% získaných zkušeností jde rovnou na zvýšení skillu. Ty vám tak rostou pomaleji a nezávisle na charakterových atributech. Dovednosti jsou pak rozděleny do tří skupin, podle boha, kterého zrovna uctíváte (svoji orientaci můžete změnit u oltářů). Každý si najde svého oblíbence a zároveň se tím zvedá možnost variací jednotlivých povolání.

Loki obrovský severský bůh, jindy stojící jako skála, nad osudy obyčejných smrtelníku s egem velikosti galaxie, se teď krčí v koutě, a oči stydlivě klopí k zemi. Tuší, že nepřinesl nic nového (kromě podivného mixu národů), zabalil to do průměrného kabátce a moc dobře ví, kde se až příliš okatě inspiroval. Ještě, že se to snaží zachránit nízkou cenou, nicméně pokud opět sáhnete po králi pekelně zábavných akčních RPG, uděláte možná lépe. S každým dalším titulem podobného ražení cítíme více, že by s tím měl Blizzard něco udělat

 

Právě se děje

Další zprávy