Jak se hraje Pán prstenů Online?

Martin Havlíček
8. 11. 2006 0:00
Společnost Turbine poprvé předvedla svého online Pána prstenů novinářům. V čem se hra liší od početné konkurence?
Foto: Aktuálně.cz

Jak ukázala prezentace hry, vývojářům se zatím daří dodržovat plán. Jaký? No přeci přenést literární Středozem do virtuality tak, aby působila věrně a uspokojila i ortodoxní Tolkienovy fanoušky. Nejvíce se tým soustřeďuje na území Eriador, kde se odehrálo dobrodružství Společenstva Prstenu, což je sám o sobě o pěkný kousek země. Příběh masivně-multiplayerového RPG The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar bude zasazen do takzvaného Třetího věku, takže budete mít možnost potkat postavy, známé z filmů a knih, a co víc, některé z více než 1300 questů se jich budou dokonce přímo týkat!

Herní třídy jsme vám již představili - každou spolu s jednou speciální dovedností -, ve hře se jich však budete moci naučit stovky, což spolu s podobně bohatou nabídkou rysů, vzcházejících z povolání či tělesných předpokladů postavy, dá prostor ke zformování opravdových individuí. Čím silnější váš avatar bude, tím rychleji jej osud navede do nějakého společenstva a nebo později i do jakýchsi rodů (alternativa gild). Jak jsme psali již v našem preview, hra se zaměří především na skupinové questy.

Život vlka samotáře je možný, ale rozhodně není žádoucí, ačkoliv toho lze krátkodobě využít k vylepšování vlastností avatara. Objevováním skrytých míst nebo pobitím velkého množství nepřátel určitého druhu můžete přijít k nové vlastnosti (průzkumník, wargobijec atp.). Není překvapující, že příslušník každé rasy začíná hru na jiném místě. Nezvyklá je ovšem skutečnost, že se neocitnete, alespoň v případě prezentovaného člověka, v centru bezpečného města, ale rovnou v žaláři. První úkol tedy spočívá v útěku z vězení. Jeho plnění pak funguje jako tutorial.

Ovládání hry by mělo být koncipováno tak, aby úspěch v boji nezávisel pouze na úrovni herního avatara, ale také na hráčově zručnosti. Předvedená verze nabízela více méně tradiční ovládání, avšak, jak se mnozí shodli, jisté náznaky přiblížení k totální kontrole herní postavy patrné byly.

Snad nejzajímavější částí této komorní sešlosti bylo odhalení systému "strachu a naděje", jehož kouzlo spočívá v ovlivňování morálky hráčovy postavy na základě blízkosti nějaké silné osobnosti nebo místa. Například když narazíte na některou z těch nejobávanějších nestvůr, obraz se mírně rozmaže, avatar se zabarví do ruda a čím déle poblíž takového individua setrváte, tím více poklesne úroveň vašich schopností a dovedností. V opačném případě, když například bojujete po boku Gandalfa, pak ona virtuální "víra" posílí vaše virtuální schopnosti.

 

Právě se děje

Další zprávy