Jackass znamaná osel, hlupák nebo samec, přeberte si to podle sebe. U kořenů tohoto trendu stál Johnny Knoxville, který svoje bláznivé triky, při nichž si většinou něco ošklivého udělal (a pak se tomu dlouho smál), prodával do skateových časopisů. Časem se stal tak populárním a nabral kolem sebe takovou grupu nadšenců, že se s nimi dostal na MTV, kde je v podstatě můžete vidět dodnes. Jejich Jackass show se stala natolik sledovaná, že za ni všichni zúčastnění začali brát neuvěřitelné honoráře, nakopli své jinak nepříliš úspěšné kariéry skateboardingových jezdců - Knoxville dneska řádí v Hollywoodu a Bam Margera na nás kouká ve skateshopech s botkami Adio, nicméně kvůli jeho výkonům na fošně to asi nebude.
Dokonce to došlo tak daleko, že si tu a tam někdo z party jako WeeMan, Steve-O, Dave England, Chris Pontius a další mohl udělat svoje sólo. Třeba právě Steve-O by jistě zasloužil metál od Greenpeace za svůj program pro rozmnožování lososů na Aljašce. Pravda, praktiky to byly trochu nekonvenční. Vrcholem pak je, že podobné zhovadilosti začali dělat i obyčejní lidé, byť bez nároku na tak tučné honoráře (Bam si za ně mohl koupit dům s U-rampou v obýváku a zbytek je taky určitě neinvestoval do akcií), což mně osobně přijde obzvláště zábavné - ještě zábavnější než jejich mnohdy trapné pokusy. Proč jsme ale tady? Jackass tažení časopisy, televizemi a kinosály dosáhlo další úrovně - budou mít vlastní videohru, kde si jejich nejlepší triky vyzkoušíme na vlastní kůži, aniž bychom si něco udělali / by nám někdo něco udělal.
Jako žádná jiná
Hra nabídne přes čtyřicet úrovní, kde bude úkolem udělat nějaký z televizních triků, případně budou díky hře některé z nich dotažené mnohem dále, než by televizní producenti a choré mysli představitelů dovolili. Autoři v tomhle hodně naslouchají hráčům a fanouškům, takže si nechávají ohledně těch nejoblíbenějších čísel radit na svých fórech. Ve výsledku to bude vypadat následovně: budeme se válet v popelnici dolů ulicí v San Francisku, snažit se udělat postavě v jejím nitru co možná největší bolest, a pokud budeme opravdu dobří, srazíme cestou i všechny poštovní schránky, provalíme se pod projíždějícím kamiónem nebo uděláme jiný z možných vedlejších úkolů.
Jinde budeme řídit autodromová autíčka na střeše několikapatrové budovy a všechny ostatní účastníky budeme muset strčit dolů. Samozřejmě dojde na populární ježdění v golfovém vozíku, kde budeme v časovém limitu ničit větrné mlýny a trpaslíky na minigolfovém hřišti, případně lovit členy štábu převlečené za lišky. V nákupních košících si zajezdíme z kopce, kdy budeme své soupeře kopat nejlépe do obličeje a kochat se jejich haváriemi - u nás za barákem se jezdilo něco podobného, říkali jsme tomu krvavé sporty a byla to druhá nejoblíbenější hra hned po kamínkové válce... Zpestřením by měla být hříčka jakožto variace na Katamari Damacy, kde zabalení ve sněžné kouli musíte na sebe nalepit co nejvíce věcí dříve, než se dole pod kopcem rozplácnete. Mimoto nás čeká kopa dalších bláznivin s takovými názvy jako Bus Surfing, Grenade Golf, 4th of July, Extreme Unicycling a Big Balls - ta se zdá býti obzvláště vypečená
Skrytý potenciál
Nicméně tím nabídka nekončí a Jackass: The Game toho nabídne mnohem více. Když opomeneme WeeManovi minihříčky pod názvem WeeGames, o nichž toho zatím mnoho nevíme (zato víme, že ten chlapec má velký potenciál propagovat Nintendo Wii v reklamní kampani, no považte kolik lidí by si ho koupilo, kdyby hrál Wii Sports s Wii-Remote v zadnici), dojde na zajímavě znějící režisérský režim. Každý z provedených triků si budete moci uložit a pak následně ve střižně upravit. To by mělo vypadat tak, že každou z šílených akcí bude snímat několik různých kamer - pojízdná, rozechvěná, noční a vy s nimi budete moci dělat, co se vám zlíbí - měnit úhly, záběry, stříhat, zpomalovat nebo zrychlovat. Konečné video pak budete moci uploadovat na internet a čekat na kritiku ostatních Jackassáků.
Do hry jsou zapojeny všechny hlavní postavy včetně jejich hlasů a obličejů, takže o zážitek bude jistě postaráno (schválně jestli tam bude přítomen i ten kameraman, který téměř vždy vrhne šavli). Zatím to vypadá, že autoři to mají, zřejmě na rozdíl od protagonistů, v hlavě srovnané a chtějí z tohoto trendu vymáčknout zábavné maximum. Otázkou je, jak dobře se jim povede udělat vizuální stránka (hra by prý měla obsahovat detailní model poškození všech zúčastněných) a zvukové efekty, abychom si mohli ono virtuální utrpění opravdu užívat a řvát u toho ďábelským smíchem. Hra je zatím vyvíjena pro PlayStation 2 (s podporou splitsceen klání) a Portable (hra až pro čtyři hráče a bonusový obsah) a měla by vyjít v listopadu tohoto roku. Určitě se tak nemusíte bát, že bychom se o ní už nezmínili, jistě kolem sebe ještě udělá pořádný mediální humbuk. Když se o něj nepostarají autoři, tak Hillary Clintonová nebo Jack Thompson určitě.