Polští vývojáři z Metropils Software nevidí bezprostřední budoucnost lidského pokolení příliš růžově. Nikdy nekončící epickou válku mezi dobrem a zlem zastupují na zemi dvě nepřátelské frakce. Na jedné straně to je božská síla světla EtherLight a na straně druhé působí mocnosti temnot s organizací Abyss. I přes věčné šarvátky odjakživa panoval mezi oběma stranami vyrovnaný poměr sil. To by se však mohlo změnit s příchodem zvláštní anomálie, která se jednou za tisíc let projeví tím, že Bůh není po nějakou dobu schopen sledovat dění na zemi. Kupodivu to nejsou přisluhovači pekla, kteří by tohoto stavu chtěli využít k ovládnutí Země. Právě naopak síly dobra se rozhodnou jednou provždy skoncovat s temným vyvrhelem.
Ani svatí, ani andělé
V chystané 3D akční střílečce Infernal se tedy zúčastníte docela krvavého boje dobra proti zlu. O příběhu si třeba můžete myslet, že by bylo lepší, kdyby se s ním autoři vůbec nezdržovali, ale zkrátka tu je a je plný zkazek o pekle, smrti, zatracení, temnotě a podobných nepříjemnostech, jenž vás nejspíš vůbec nevyděsí. Hlavním záměrem však pravděpodobně bylo navození pořádně temné atmosféry, což se vývojářům docela povedlo. Na příběhu je nejzajímavější pouze postava kontroverzního hlavního hrdiny Ryana Lennoxe, jenž se proslavil v řadách organizace EtherLight jako nekompromisní zabiják a likvidátor zla. Jenže vedení sil dobra ho za jeho přílišné sklony k destrukci zapudilo a zbavilo jej všech magických schopností, a tak milému Ryanovi nezbylo než vyhledat pomoc v Abyssu a přidat se na jeho stranu. A právě v jeho kůži se pokusíte čelit útokům agentů dobra a uchránit tak Abyss před zničením.
Pokud patříte mezi příznivce Constantinů, Painkillerů a podobných démonobijců, určitě vám postava hlavního hrdiny Ryana Lennoxe rychle přiroste k srdci. I když se přidal na druhou stranu barikády, občas vás pobaví ironickými poznámkami a vlastně bojuje za správnou věc - udržení rovnováhy mezi dobrem a zlem. Měli jsme možnost zahrát si obsáhlou preview verzi, z níž bylo patrné, že postava Ryana hraje důležitou roli, jak v příběhu, tak i v samotné hratelnosti. Herní scénu zabírá kamera umístěná těsně nad hlavou hrdiny (podobně jako třeba v Maxi Paynovi), avšak herním stylem se jedná o čistokrevnou střílečku. Popadnete zbraň a střílíte kolem sebe hlava nehlava, dokud poslední nepřítel neskončí bradou vzhůru. Ještěže autoři obdařili Ryana několika speciálními schopnostmi.
Pekelná síla
Abyss do hlavního hrdiny napumpoval značnou dávku magické energie, kterou je nyní schopen využívat nejen k destrukci, ale také k zajímavým dovednostem, usnadňujícím řadu různých situací. Základním kouzlem je pochopitelně silný ohnivý výboj energie, avšak brzy přijdou na řadu magické neviditelné kotrmelce a posléze důležitý teleport. S jeho pomocí se můžete v mžiku přemístit například k bezpečnostnímu terminálu a nepozorovaně jej deaktivovat. Kromě toho máte k dispozici ještě speciální pekelnou vizi, v níž odhalíte skryté zásoby magické a životní energie nebo různé tajné kódy a cesty. Zásobu magické energie doplňujete zabíjením nepřátel či na temných částech herních map. Existují ještě také neutrální území, kde se zásoba many nemění a konečně světlá místa, kde naopak mana rapidně ubývá. Ryan má ještě jednu speciální schopnost a tou je vysávání energie z mrtvol, čímž si nejen doplňuje zásobu životů, ale také obírá padlé o náboje do zbraní nebo bezpečnostní karty.
Pravá střílečka se pochopitelně neobejde bez patřičného arzenálu zbraní. V tomto směru máte k dispozici základní shurikeny či pistoli a časem získáte třeba samopal, plamenomet a další účinné nástroje pro likvidaci. Při cestě hrou se občas kromě rychlých a přesných rukou při střelbě zapojí i mozek, a to ve chvílích, kdy jste nuceni vyhledat přístupové karty nebo vzdálené terminály otevírající cestu do dalších částí. Občas musíte také využít teleport k přelstění bezpečnostních kamer. A aby toho nebylo málo, čas od času narazíte na pořádně nadupané bosse, s nimiž nebude vůbec lehké pořízení. Nestačí totiž vyprázdnit do nich všechny zásobníky, ale budete muset najít způsob, jak jejich sílu oslabit. Například velekněz stojí v záři nebeských lamp, a proto první cesta k jeho likvidaci povede přes zničení zdrojů tohoto světla.
Barevný svět
Infernal rovněž představí parádní grafickou podívanou. Z toho, co jsme mohli vidět, bylo jasné, že engine využívá veškerých nejmodernějších funkcí grafických karet, takže se dočkáte úchvatných světelných efektů, téměř dokonalých odlesků nejnovějších shaderů a detailních modelů postav i okolního prostředí, které je plně interaktivní a lze v něm rozflákat jakýkoliv předmět. Autoři nezapomněli ani na efekty počasí, takže se připravte na tuhou zimu s padajícím sněhem. Krom toho by hra měla využívat nejnovějších technologií fyzikálních karet Ageia.