Alespoň tohle tvrdí samotní autoři a lidé od Xbox World 360 magazínu, kteří mohli nahlédnout vývojářům pod pokličku. Aby i hráči věděli o něco více, objevila se na internetu nová obrázková galerie, což je dobrá příležitost vás s tímto velmi zajímavým projektem seznámit.
V blízké budoucnosti (zhruba za 16 let) bude oceány brázdit ta největší loď, jakou kdy člověk postavil, s příznačným jménem Queen of the World. Loď to bude tak obrovská, že pojme celé jedno malé město - samostatný stát. A protože "Královna světa" nikdy nevplouvá do vod žádné z vlád, nikdo na ni nemůže a ona se nemusí nikomu zodpovídat. Místo na její palubě tak nacházejí jen ti nejbohatší lidé světa a vědci, kteří se zabývají výzkumem nanotechnologie, jenž je jinde ve světě omezen zákony.
Věci se ale trochu zkomplikují při jejím prvním výročí. Poslední tisková zpráva společnosti NanoCell totiž hovoří o přelomovém objevu, díky kterému všechny pouště světa rozkvetou jako Rajské zahrady. To se však nelíbí teroristům razícím myšlenky Thomase Malthuse. Mají za to, že 12 miliard lidí je na jednu planetu opravdu hodně a chtěli by tohle číslo snížit alespoň na jednu dvacetinu. Je tak jasné, že zmíněný objev by umožnil další populační boom, čemuž musejí zabránit a oslavy výročí jsou k tomu ideální.
V tom všem se pohybuje hlavní hrdinka Kate Wilson, systémová inženýrka. Ta sice od svých třinácti let nesnáší vodu (nikdo pořádně neví proč, což určitě během hry odhalíme), ta ale v rozsáhlých útrobách lodi teče tak akorát z umyvadla. Nicméně osud tomu chtěl a Kate se bude muset postavit duchům minulosti i samotným teroristům, aby přežila a pomohla lidstvu k dalšímu blahobytu. Opravdová hrozba však na ni bude číhat někde úplně jinde - nanoboti se totiž začnou ve vodě shlukovat a nikdo nemá tušení, co z toho může vzejít. Rozhodně to však nebude nic dobrého.
Voda v tekutém skupenství
Hlavní roli v Hydrophobii však bude hrát H20. Opravdová, tekoucí, vlnící se voda, která reaguje na okolní prostředí, přelévá se, bublá a zvlhčuje povrchy. Dalece by tak měla přesahovat možnosti blížícího se Bioshocku nebo Crysis. Právě voda je zobrazena na posledních obrázcích a vypadá to, že se chová opravdu dobře (na druhou stranu má ještě několik mušek, jako třeba zobrazování odrazů a předmětů pod hladinou). Autoři na HydroEnginu pracovali tři roky a mělo by to být znát. Ostatně vodě se prostě nevyhneme, bude na každém kroku a díky jejímu zpracování půjde o hlavní součást hratelnosti.
Hydrophobia by se měla přelévat mezi logickou stealth akcí a survival hororem. Budete muset využívat lstí a pastí - zalévání místností vodou, pouštění elektrického proudu, využívání nanobotů přeměňujících vlastnosti kapalin, abyste se dostali dále. Budete muset proplouvat zatopenými koridory lodi, hledat každou vzduchovou kapsu, ale hlavně dávat pozor, aby nějaká vlna nepraštila Kate dřevěnou krabicí do hlavy. Voda vám však bude také nápomocná - budete moci využívat různých proudů a čůrků na podlaze, po nichž pošlete třeba lodičku s kusem C4. Není lepšího způsobu, jak zneškodnit nebezpečnou stráž. Svoji roli také sehraje nemoc Kate, a když kolem ní bude vody příliš, začne pomalu šílet, což poznáte změnami obrazu (podobně jako u Fahrenheita).
Taktéž je slibována výtečná umělá inteligence nepřátel, kteří si budou pamatovat proběhlé události, a každý terorista by měl mít vlastní osobnost a motivaci, proč do akce šel. S tímhle se však pohybujeme již na tenkém ledě firemního hypu a spekulací. Hydrophobia zatím vypadá ještě docela rozpracovaně a datum vydání na rok 2008 zní dost neurčitě. Musíme ale uznat, že má velmi velký potenciál. Hustá, tísnivá atmosféra potápějící se lodi, ze které se vám bude dělat ouzko, a spousta možností, jak vyřešit zapeklité úkoly, to máme rádi.