Hráči MMORPG nejsou sociální mimoni

Patrik Khudhur
16. 8. 2007 15:01
To alespoň tvrdí nová studie.
Foto: Hratelně.cz

Nottingham Trent University vyvrátila "dávný" mýtus o tom, že se hráči on-line her (konkrétně MMORPG) straní společnosti. Výsledky vyplývají z nové studie zveřejněné v publikaci CyberPsychology and Behaviour.

Sledováním takřka tisícovky on-line hráčů z celého světa, vědci dospěli k tomu, že si téměř třetina z nich ve virtuálních světech udělala dobré přátele. Skoro polovina z nich se přitom setkala i v reálu, a jedno z deseti setkání (povětšinou mezi mužem a ženou) skončilo rovněž fyzickým vztahem.

Studie (The Social Interactions in Massively-Multiplayer Online Role-Playing Gamers) dospěla k tomu, že průměrně on-line hráči ve virtuálním světě tráví 22,85 hodin týdně. S přehledem nejpopulárnější hrou je World of Warcraft (na to jsme ani žádnou studii nepotřebovali).

Další závěry studie napovídají, že:
- více než 30 % hráčů bylo přitahováno jiným hráčem
- 40 % hráčů raději rozebíralo citlivá témata s přáteli ve virtuálním světě, než s těmi z reálného života
- 81 % hráčů ve virtuálním světě potkává své blízké (přátele, rodinu, spolužáky...)

Suma sumárum, on-line hraní není pro mrzuté misantropy, takže si klidně zas pusťte WoW a nemějte výčitky (alespoň máme-li věřit americkým vědcům).

 

Právě se děje

Další zprávy