Když v roce 2005 kupovala Ebay Skype za 2,6 miliard dolarů, tvrdili její zástupci že je to proto, že chce přinést online komunikaci do aukcí na svých stránkách. Podle nich mělo spojení přinést kombinaci, která bude znamenat revoluci v možnostech komunikovat po Internetu.
O čtyři roky později Skype Ebay prodala, protože zjistila že u online aukcí nikdo komunikovat nechce.
Pravá identita nadevše
Pak přišel Microsoft a zvedl cenu Skypu na 8,5 miliard dolarů. Podle všeho však chápe, že i když to zní možná nelogicky, tak hlavní kapitál Skypu není v komunikaci. V zajímavé úvaze se tímto problémem zabývá Matt Asay na serveru The Register.
Na Skypu je totiž podle něj mnohem cennější než služba VOIP to, že jde o jeden z nejmasovějších identifikačních nástrojů na internetu. Právě kvůli identitě riskuje dnes Google budoucnost jednoho ze svých největších projektů, sociální sítě Google Plus a po skutečné identitě svých uživatelů baží také Facebook.
Identita je na internetu Roh hojnosti. Pokud máte skutečné uživatele na které je možné zaměřit marketingové aktivity, vaše atraktivnost pro inzerenty rapidně vzrůstá. A s ní také zisk.
Velká výhoda Skypu
Sto milionů uživatelů Skypu má jednu vlastnost, kterou uživatelé sociálních sítí nemají. Většinou jde totiž o starší lidi, kteří jej používají pro komunikaci se stejně "starými" kamarády, či dokonce se svými potomky. A takoví lidé svou pravou identitu neskrývají.
Naopak počítají s tím, že jejich příbuzní či známí je budou na Skypu hledat právě prostřednictvím jejich skutečného jména a místa pobytu.
Pro Microsoft je tak velmi výhodné spárovat Skype se svými programy z balíku Office dalších produktech určených pro pracovní a obchodní styk. Zvýšená důvěra mezi klienty je totiž bonusem pro Microsoft jako takový.
Reklamní zadavatelé chtějí především uživatele, kteří jsou šťastní pod svou pravou identitou. Microsoft Skype rozhodně nepřeplatil, jenom chytře uvažoval dopředu.