Google+ bojuje o trh sociálních her

LP Fish
15. 8. 2011 16:15
Google+ uvedl 16 her pro svoje prostředí. Všechny jsou lokalizované verze her známé už z Facebooku. Facebook ale chystá novinku - nejsociálnější hru v dějinách, Sims Social
Foto: Aktuálně.cz

Google+ nasadil nové tlačítko pro hry. Najdete jich pod ním 16, jednu v modernějším HTML5, zbylých 15 v dnes už téměř "konzervativním" animačním programu Flash.

Kromě jiných mezi nimi najdete i extrémně populární hry jako jsou Zynga Poker, Angry Birds a Bejeweled Blitz. Google tak vytvořil další linii přímé konkurence Facebooku.

Chceme míň

Pro vývojáře „sociálních" her může být zajímavá především "zaváděcí" cena pro hry na Google+. I když pětadvacet milionů uživatelů Google+ je pořád jen několik procent uživatelů Facebooku, vyvíjet pro něj hry může být o mnoho zajímavější z finančního hlediska. Na rozdíl od 30 % na Facebooku si od nich totiž Google vezme jen 5 % zisku z in-game transakcí. I když tahle výhoda nebude podle Googlu trvat věčně, je dobrým důvodem, proč si s ním alespoň začít.

Do her zatím nejsou zabudovány žádné reklamy. Úpravu cen lze tedy očekávat poté, co Google zjistí, jak velký obnos bude schopen z tohoto segmentu získat. Také je nutno počkat na první hru, která bude vytvořena přímo pro prostředí Google+. Dosavadní hry jsou pouze upraveny z prostředí Facebooku.

Hry na Google+ by se mohly stát i motorem pro nový formát HTML5, který má pod svou patronací právě Google. Podle všeho však nepůjde o rychlý přechod. Podle vývojářů z firmy Funzio trvalo měsíc, než uzpůsobili svou populární hru "Crime City" na novou platformu, nakonec se však rozhodli, že hru nechají ve Flashi, protože "HTML5 je v tomto okamžiku na hry ještě moc pomalé".

Budeme sociálnější

Facebook na útok Google+ reaguje posilováním sociálních funkcí svých her. "Ekosystém našich her se soustavně rozrůstá," řekl pro Reuters Sean Ryan, vedoucí sekce her u Facebooku, a dodal: "Není ale pochyb o tom, že chceme, aby rostl rychleji a mnohem kvalitněji jak pro uživatele, tak pro vývojáře."

Facebook v poslední týdnu zavedl například změnu velikosti okna, ve kterém můžete hry v jeho prostředí hrát, a dále zlepšil funkce záložkování a především způsobu, jak informovat o svých herních úspěších své přátele. Podle nové politiky tak budete informování nejen o hrách, které máte sami nainstalované, ale o všech hrách, které hrají vaši přátelé.

Pravá změna však má nastat až příští měsíc s uvedením facebookové verze populární hry od Electronic Arts (EA) Sims Social. Svoje Sims totiž budete podle předběžných zpráv sdílet se svými přáteli a hra má mít i řadu dalších příležitostí k větší sociální interakci. "Dřívější sociální hry, z nichž nejznámější byla asi Friends for Sale (Přátelé na prodej), vydělávaly na vztazích, ale nedokázaly z tohoto fenoménu udělat šlágry s hloubkou a dlouhou životností. Se Sims Social jsme to podle mě dokázali," pochválil se pro Guardian ředitel sociálních her u EA John Earner.

 

Právě se děje

Další zprávy