GC 08: Operation Flashpoint 2 - info z prezentace

Petr Ciesarík
20. 9. 2008 0:00
Viděli jsme nový Flashpoint v pohybu!
Foto: Hratelně.cz

Na prezentaci o Operation Flashpoint 2 (OFP 2) jsme se dostali doslova pět minut před dvanáctou. S kolegou Lukášem Baštou si to ke konci našeho posledního dne v Lipsku kráčíme kolem stánku od Codemasters a uvědomili jsme si, že by tady vlastně měli mít i nového Flashpointa. Jdeme se tedy zeptat sympatické recepční, která nám odpoví, že na dnešní poslední prezentaci už je bohužel plno, avšak dva novináři se ještě neohlásili, tudíž by pak mohlo být teoreticky volno. Vracíme se za patnáct minut a dozvídáme se, že máme štěstí. Poslední dvě místa se uvolnily a my se nadšeně soukáme do maličké místnůstky, kde už na nás čeká bombarďák Clive Lindop z Codemasters.

Foto: Hratelně.cz

Clive spustil plejádu trailerů, v nichž nám ukázal několik předností OFP 2, jako jsou například detailně vymodelované zbraně a vozidla, či skvostné grafické efekty. Na nový grafický engine jsou v Codemasters velmi hrdí. Vždyť jenom jeho vývoj začal už někde před pěti lety, přičemž hra samotná je ve vývoji tři roky. „Víte, OFP má velmi velkou základnu fanoušků, což samozřejmě bereme na vědomí, a nebude lehké jen tak uspokojit jejich tužby. První díl byl parádní a my děláme všechno proto, aby druhý díl byl důstojným pokračováním, které neudělá sérii ostudu. Avšak je zde plno nedostatků, jež je třeba doladit a vylepšit (umělá inteligence či grafika). Snažíme se na monitory převést válečnou vřavu v co nejrealističtější podobě,“ svěřil se Clive Lindop. Chtěl poukázat hlavně na to, že v OFP 2 nebude fungovat tvz. „hurá styl“, díky kterému vběhnete na bojiště jako Rambo a postřílíte všechny nepřátele sami.

Foto: Hratelně.cz

Jak řekl sám Clive, přežít v hektické přestřelce nebude lehké. „Chcete-li uspět, musíte přemýšlet. Nejlepší pro vás bude, když se schováte za jakoukoliv překážku, kde se vaše šance na přežití zvýší. Budete-li zmateně pobíhat po poli, přiletí do vás kulka raz dva,“ zdůrazňuje Clive. Čili žádné hrdinské náběhy do nepřátelských linií alá Call of Duty - či další podobné a výrazně akčnější válečné tituly – se nekonají. Vždyť ani první Flashpoint se nenesl v tomto duchu a jde vidět, že Codemasters se aspoň trochu snaží držet u kořenů hry.

Jak už jsme se zmiňovali výše, Operation Flashpoint 2 půjde hodně do detailu ve většině aspektů hry. Animace vojáků byla prováděná pomoci technologie Motion Capture a Clive se nebál prohodit poznámku, že mají připraveny stovky obličejů, které by neměly navodit dojem naklonovaných vojáků. Dále tu pak máme až padesát různých druhů vojenské techniky a počet se zbraní se točí okolo čísla čtyřicet, přičemž pokud budete chtít, můžete si je vylepšit o všelijaké aktuální „módní doplňky“.

Foto: Hratelně.cz

Clive byl evidentně ve formě a při chuti (aby ještě ne – jednalo se o poslední prezentaci tak to chtěl mít očividně za sebou ) a pokračoval ve svém chytlavém výkladu dalšími prvky. Připraven bude editor pro fanoušky, kteří se tak radostně vyblbnou na svých nápadech a podělí se o ně s celou OFP komunitou. V kampani bude po našem boku bojovat hned několik důležitých postav – každá z nich navíc se svým vlastním a velmi odlišným charakterem. Clive se ještě pozastavil u namakaného enginu hry, který vám nabídne překrásné dynamické osvětlení a dohled až 35 kilometrů. A na závěr ještě dodal, že veškeré učiněné změny ve světě (rozuměj například zničení baráku či mostu) tam zůstanou napořád avV OFP 2 nenajdeme žádné nascriptované situace, tudíž by každý zážitek měl být unikátní. To už nám ale pouštěl Operation Flashpoint 2 ve velmi krátké ukázce…

Ocitáme se uprostřed velkého pole, před námi jedou tanky vstříc nepřátelským jednotkám a naši vojáci si to ženou kupředu přes vysoké obilí. Nicméně vzhled hry jednoznačně upozornil na to, že se jedná o velmi ranou verzi hry a ani s plynulým chodem si engine prozatím moc netykal. Na pozadí za horizontem se avšak do oblaků nesly efektní a nádherné kouřové sloupy, které vypadaly opravdu povedeně. Avšak v těch málo minutách jsme toho moc neviděli a museli jsme se tak kochat nedotaženým grafickým zpracováním. Na závěr přivolal Clive leteckou podporu a zničil menší stavbu na blízkém vrcholku, což mělo za následek mohutnou destrukci.

Foto: worthplaying.com

Inu, nic převratného jsme zatím neviděli, ale hodnotit nového Flashpointa z pouhých PR výroků a pár minut ukázky, jež nás přesvědčila o tom, že OFP 2 už existuje i v hratelné podobě, by nebylo příliš moudré. Clive se sice zmiňoval o datu vydání na rok 2009 a my si myslíme, že dříve jak příští podzim to určitě nebude – ale držíme hochům z Codemasters palce, protože Operation Flashpoint 2 se nám i přes tak málo nových materiálů docela líbil (nebo za to mohla především Cliveova chytlavá přednáška?). Více o druhém dílu původně české vojenské akce se dozvíte v našem prvním a druhém preview.

 

Právě se děje

Další zprávy