Fallout 3 - dozvuky z Lipska

Ondřej Drebota
12. 9. 2008 0:00
Jak jsem si zahrál Fallout 3 – netradičně pojaté dojmy skoro nedojmy
Foto: Hratelně.cz

Podaří se navázat na legendární první dva díly? Tak přesně tuto otázku si v dnešních dnech pokládá nejeden fanoušek série Fallout. Sice vám teď z fleku neřeknu jakou hru považuji z celé své herní historie za neoblíbenější (ok, asi by to byl Counter-Strike:), místo v první desítce by u mě ale série Fallout zcela jistě našla, takže podobná otázka je zcela na místě.

Dokonalá atmosféra, skvělá a od té doby prakticky nezopakovaná variabilita, propracovaný systém skillů a featů, zábava na desítky ba možná stovky hodin. Tím vším oba Fallouty převyšují mnoho jiných titulů. Navíc bych vám v klidu dokázal ihned odvyprávět několik veselých historek, které se váží k jejich hraní. Zkrátka historický milník. O tom ale rozhodně tento článek být nemá. Má být totiž věnován dojmům z několikahodinového hraní předfinální verze Fallout 3 na Games Convention v Lipsku a lapáliím, které tomu předcházely.

Foto: Hratelně.cz

Sice to nejdříve vypadalo, že na GC letos poprvé nepojedu, ale když se mě v nové práci zeptali, jestli se nechci zúčastnit speciálního jednodenního mikrobusového firemního „sakra, to je přídavných jmen“ výletu, neváhal jsem ani vteřinu. Na místo jsme dorazili kolem poledního a s kolegou, zkušeným to herním matadorem, jsme se ihned vydali k novinářskému vchodu, kde jsme jen oznámili naše jména a díky předchozím návštěvám jsme během pěti minut korzovali po výstavišti. Vzhledem k obrovskému vedru a mohutným zástupům německých emo puberťáků jsme ale záhy zamířili do příjemného a hlavně klimatizovaného business centra, kde jsme navštívili pár starých známých a potkali se s kamarády z TN.cz.

Foto: Hratelně.cz

Mým hlavním cílem bylo vyzkoušet si dvě hry – Call of Duty 5 a právě Fallout 3, a tak když jsme šli kolem stánku s uzavřenými prezentacemi Falloutu 3 pro předem objednané novináře, nedalo mi to a veden klasickou poučkou, že aby člověk něčeho v této branži dosáhl musí být v mezích slušnosti dostatečně drzý, jsem oslovil slečnu u vchodu, zda-li náhodou nemají volno. Odpovědí mi bylo rezolutní ne, ale jelikož jsem přesně to čekal, nevzdával jsem se a otázku znovu zopakoval s doporučením, jestli by se nemohla zeptat někoho povolanějšího (klasický trik:). Slečna tedy zmizela za plentou a její místo ihned zaujal solidně vypadající třicátník, který se mě okamžitě ujal a ptal se potřebuji.

Zopakoval jsem mu tedy otázku a odpovědí bylo opět rezolutní ne. Řekl jsem mu tedy, že dobrá, ale že radši počkám na tu slečnu co odešla, že se šla zeptat někoho důležitějšího. Jakmile jsem toto dořekl, slečna se objevila, namířila si to přímo k onomu chlapíkovi a ptá se ho, jestli se náhodou něco neuvolnilo. Ten někdo důležitější byl totiž právě on. Oba jsme se začali smát, načež on popadajíc smíchy dech vypálil: „Guys, today is your lucky day, come inside!“. Vstoupili jsme tedy, já zasedl k počítači a pustil se do hraní.

Foto: Hratelně.cz

A řeknu vám rovnou, byl jsem celkem skeptický. Malý výlet do světa Falloutu 3 mě ale přesvědčil, že by to mohla být opět pecka. Ihned po zalogování totiž na mě dýchla atmosféra obou předchozích dílů, a to i přes to, že je hra kompletně předělaná do nového zobrazení a změn doznalo i skoro všechno ostatní. Bojový systém, kterého jsem se celkem obával se ukázal být překvapivě zábavným a svůj pozitivní potenciál mi vyjevil i nový Pip-Boy. Potěšila mě přítomnost Nuka-Coly a velkého množství různých povzbuzujících drog, se kterými jsem si v předchozích dílech užil dost srandy. Bohužel, díky nařízení nějakých cenzorských hlavounů budou mít jiná jména. Co se dá dělat, hlavně že je nevyhodili úplně. Svoji sílu mi také vyjevila radiace, ve hře si s ní určitě pořádně užijete a parádní je také možnost narvat NPC do inventáře odjištěný granát a dalších 100 a 1 drobností, které dělají Fallout Falloutem.

Foto: Hratelně.cz

I když jsem se celkem bál opuštěnosti světa, musím s klidným svědomím říci, že tak pustý rozhodně není. Je to tak akorát, aby byla zachována postapokalyptická atmosféra, ale abyste se zároveň nenudili procházením mrtvého prostředí. Zkrátka a dobře, tento malý výlet mě utvrdil v tom, že je proč se těšit na konec října, na kdy je oficiálně naplánováno vydání. A jak mi prozradil dobře informovaný kontakt přímo z distribuční společnosti, česká verze je již prakticky hotová, pouze probíhá finální testování, aby bylo vše dokonalé. Vlastně ona informace o tom, že je na co se těšit by měla být hlavní a taktéž jedinou důležitou věcí, kterou byste si z tohoto článku měli odvézt. Howgh.

 

Právě se děje

Další zprávy