Konzole PlayStation 3 vyrobené pro Japonsko a Spojené státy se liší od těch, jež mají přijít koncem příštího měsíce na trh v Evropě, Austrálii a Africe. Rozdíl spočívá v odstranění čipu, díky kterému je možné na konzoli spouštět až 98% her určených systému PlayStation 2. To ovšem neznamená, že na evropské PlayStation 3 nelze spustit žádnou starší hru - díky softwarové emulaci to půjde, ovšem seznam podporovaných titulů se výrazně zmenší. Před několika dny to potvrdil i šéf SCEE David Reeves a dodal, že v budoucnosti by se v Sony chtěli spíše zaměřit na vývoj nových her a otázku podpory starších titulů odsunout do pozadí.
Jeho prohlášení vyvolalo v řadách hráčů značné pohoršení a to nejen v Evropě, ale také v Americe. Reakce americké pobočky společnosti na otázku redaktora serveru 1UP, zda to samé potká i další "várku" amerických konzolí, totiž nezněla příliš přesvědčivě. Místo kýženého "ne, nemusíte se bát" reagoval zástupce Sony v tom smyslu, že v tuto chvíli ještě nemůže učinit v této souvislosti žádné prohlášení.
Zatímco se rozezlení hráči pomalu shlukovali, aby nejvyšší představitele Sony zlynčovali, Colin Campbell z portálu Next Generation publikoval článek, kde vysvětlil, proč jsou tyto protesty zbytečné. Campbell připomněl, že Sony o tomto kroku informovala veřejnost už dávno. V létě roku 2006 se nechal zástupce Sony slyšet, že jakmile dokončí softwarový emulátor, přestanou do konzolí integrovat onen diskutovaný čip. Důvodem je samozřejmě úspora peněz. Cena takového čipu může klidně činit až 30 dolarů, což Sony sice trn z paty nevytáhne, ale i tak je to významná částka. Je přirozené, že společnost bude hledat nové výrobní postupy a metody, jak snížit ztrátu z prodané konzole (v tuto chvíli Sony dotuje každý kus 200 dolary).