Dragonblade - pod rouškou tajemna...

Lukáš Bašta
9. 3. 2007 0:00
Máte rádi recenze na špatné hry? Pak máte dnes šťastný den, protože něco takového se objevuje jednou za pár let.

Jsou hry špatné, o kterých se prostě ví, že jsou špatné a nic se z toho nedělá, ale jsou i hry, které si snad chtějí hrát na něco víc. Tím je přesně Dragonblade: Cursed Lands Treasure. Dovolte mi, abych tady použil úryvek z jednoho webu, který právě tento skvost prodává: V FPS Dragonblade vás čeká překrásné grafické zpracování, ohromný arzenál zbraní a příslušenstva nutného k boji a samozřejmě variabilita herního prostředí.

Popravdě nic hnusnějšího jsem neviděl už dlouho (a to jsem hrál Ro(c)k Podvraťáků), zbraně nemají valného využití a v podstatě nabízejí stejný efekt, příslušenství není žádné a variabilita prostředí je k smíchu. Pokud tedy chcete zabít několik minut, můžete si přečíst neupravovaný záznam ze schůzky vývojářů, jenž vám nastíní nastalou situaci.

Vám ostatním pak nezvykle řeknu verdikt již na začátku článku, protože mám nějaké to svědomí. Dragonblade je velmi špatná hra, tak špatná, že by se dala krájet. Rada pro dnešek tedy zní, že pokud jí někde v obchodě objevíte, nekupujte jí i přesto, že by mohla mít příznivou cenu 299 Kč nebo byla k dispozici ve sběratelské edici za 499 Kč. V podstatě mnohem větší zábavu vám nabídne cokoliv mladší osmi let.

Foto: Hratelně.cz

Nápad
- Hele kluci mám nápad, když teďka jako nastupuje ten next-gen, co udělat něco trochu v retro stylu, čistou žánrovku, kde by šlo prostě jenom o jedno, ale byla by to čistá sranda? Přeci jenom jsem v poslední době trochu mimo z těch mixovanejch žánrů, nikdy nevím, co mám dělat. V moderních hrách je hrozně volnosti a já se pak nemůžu rozhodnout co dřív.
- Hele, víš, že máš recht, taky jsem už poslední roky nic nehrál, protože je to hrozně komplikovaný a překombinovaný. Spousta lidí musí bejt určitě pěkně nakrknutejch.
- Třeba by to mohla bejt střílečka, ty já dycky rád.
- To jo a mohla by se odehrávat na prokletym ostrově se spoustou démonickejch nestvůr a moh by tam bejt i nějakej poklad. Dneska jde všem o peníze.
- Jo to zní dobře. Co tam máš dál?

#hodnoceni

Příběh
- No prostě ten ostrov bude prokletej a hrdina ho bude muset celej vyklestit.
- Jojo hrdina, mám rád hrdiny, včera jsem viděl Devil May Cry, tam má borec šedý vlasy, to je hit letošního roku!
- Jojo šedý vlasy normálně mladý lidi nemývaj, takže to aspoň bude vypadat tajemně, můžeme tam dát i nějaký proroctví o bílovlasym!
- Jo tajemno je sexy! Co tam teda máme dál?
- No prostě hlavní hrdina bude bukanýr...
- Hej nejsou bukanýři trochu gay?
- No ok, tak to bude pirát nebo něco podobnýho, aspoň bude moc mít šavli i střelný zbraně a budeme moc říct, že tam jsou dva druhy boje.
- Chytrý, moc chytrý, je vidět, že seš profík!
- No a ta loď, na který ten buka... teda pirát nebo tak něco pojede, tak ztroskotá a on se probudí sám na pláži a moc si toho nebude pamatovat.
- Tajemno jede, uděláme nejtajemnější hru všech dob!

Foto: Hratelně.cz

Levely
- No a abysme podtrhli to tajemno, tak na sebe nebudou úrovně moc navazovat, aspoň taky budeme moct měnit prostředí, jak se nám zlíbí. Taky je uděláme lineární, aby se nám hráč neztratil, přece jenom musí střílet a ne bloudit.
- Pravda, ale mohli bysme tam dát takovej programátorskej fórek, slepý uličky a místa s neviditelnejma bariérama.
- Myslíš to jako takovou kritiku ostatních her, který to maj? Jako že si z nich vystřelíme?
- Přesně tak!
- Ty seš démon, to ti povím, díky tomu se stanem hitem i mezi recenzentama.
- A mezi úrovněma sice budou loadovací obrazovky, ale nebudou nic ukazovat. Mě ta nabíhající linka teda dycky pěkně štvala.
- No jo, ale něco tam bejt musí ne?
- Ok, tak tam dáme to strašidelný logo, když už kluci nakreslili. Ta lebka je děsivá a hlavně to bude působit tajemně.
- Si piš! Ale hele a jak ty levely budou vypadat?
- Začal bych na tý pláži, pak bych pobíhal takovym středověkym městečkem, nato by přišla džungle, skály a hrad, něco jako ty májský stavení atd. No a v těch levelech bude jako hodně vegetace, takže se v ní bude moct hráč a nepřátelé schovávat a taky tam bude všude bordel jako stoly otočený na jednu stranu, aby to jako vzbuzovalo vnitřní neklid, víš co...

Foto: Hratelně.cz

Nepřátelé
- A dáme tam několik nepřátel a díky těm různejm levelům se můžou úplně lišit, aspoň to bude tajemný a hráč bude mít na konci spoustu otázek, který budeme moct vysvětlit v dalších dílech a klidně pak můžeme tvrdit, že to měla bejt už od začátku trilogie.
- Máš recht, na to lidi slyšej. Já bych tam chtěl hlavně rytíře. Nejlépe mrtvý rytíře probodaný kůlama, který budou mít brokovnice a obrovský mečáky.
- A hlavně by mohli hned mizet, vůbec nechápu, co je to jako za trend dělat hru, kde mrtvoly nemizej, kde to sme...
- A dáme tam i nějaký ty bosse a nejlepší fór u nich bude, že je hráč bude muset jenom rozstřílet. Žádný přemejšlení a hledání slabin, prostě mu to ládovat do kožichu. Hráč bude čekat nějakou fintu a pak vlastně po dlouhý době přijde na to, že žádná finta není, což vlastně bude ta finta!

Foto: Hratelně.cz

Zbraně
- Jako základ bude šavle, která bude na blízko a bude se s ní moct šermovat. A pak tam dáme nějaký ty střelný, přeci jenom je s nima větší sranda a hlavně se nebudeme muset dělat s několika animacema sekání a bodání.
- No a ty kvéry budou jako dvojitý pistole, brokovnice, kulomet a tak.
- Hele mohlo by tam bejt něco, co by střílelo jako dřevěný kůly.
- Nebylo to už někde?
- Určitě ne, to bych přece musel vědět ne?
- Ok. Co kdyby ty kůly jako přišpendlovaly protivníky ke stěnám?
- Proč jako? To je ale blbej nápad, to sem ještě neviděl.
- No hlavní je říct klukům od grafiky, že to musí vypadat buka... teda pirátsky, tak ať si to někde naštudujou, dyžtak jim přitáhnu DVDčka s Pirátama z Karibiku.
- A hele, ještě mě napadlo, že by to chtělo sniperku!
- Máš recht, sice náš engine nezvládne vykreslovat moc do dálky, ale prostě sniperka tam musí bejt, by se nám jinak smáli.

Foto: Hratelně.cz

Provedení
- Hele, jak si to myslel s tou vzdáleností?
- No prostě engine to neumí, ale my to nenápadně navážeme na všudypřítomnou mlhu, aspoň to bude tajemný. Viděls King Konga ne? Tam do mlhy dali celej ostrov a přerostlou opici k tomu.
- Modely dáme jednoduchý a textury divně rozplizneme, ať to vypadá hnusně, roztekle až hnilobně, takže ať se grafici činěj. A postavy nebudou mít žádný zásahový zóny, to bude pak ještě děsivější!
- Nejdůležitější je tam nacpat nějaký ty efekty, aby hra vypadala moderně a byla náročná.
- Ok, ale Motion Blur neumíme.
- Hele nevadí, do nastavení ho dáme a on se bude sám vypínat.
- Supr. A všechny ty objekty ve hře by jako mohly odrážet světlo a tak, to teďka letí, když to přetáhneme a dáme to všude, tak to navodí snovou atmosféru, ale hlavně to zamaže nedostatky v grafice.
- Výbornej nápad, za tohle dostaneš o stravenku víc!
- No a hele, co tam dát tu muziku, která reaguje na aktuální dění.
- Ses zbláznil? Mě to dycky hrozně vyruší. Prostě tam hodíme klasickou 20 vteřinovou smyčku, dneska to takhle stejně dělá půlka hudebníků. Vlastně bych tam nedal skoro žádný zvuky, aspoň se pak lidi leknou, když se tam něco ozve.

- Hele kluci, myslim, že v tomhle máme dost jasno, tak teda do práce ať to stihneme dřív, než vyjde Crysis. To by nám to jinak zamávalo s prodejema!

 

Právě se děje

Další zprávy