Dark Messiah: Elements - dojmy z dema

Martin Havlíček
23. 12. 2007 0:00
Pouhá konverze nebo něco víc?
Foto: Hratelně.cz

Nahrávka z dema k dispozici ZDE!

Již od samého odhalení titulu Dark Messiah of Might and Magic: Elements pro Xbox 360 se vědělo, že půjde spíše o port starší PC hry, nežli o plnohodnotnou novinku. Podtitul Elements, jímž se původní verze nepyšnila, však přeci jen dával naději, že hra nabídne i něco navíc.

Co je to "něco" a vyplatí se kvůli tomu novinku pořizovat? Demo napovědělo, že ne. Pravda, hráčům, kteří původní PC verzi neokusili, se demoverze může jevit jako skvělá akční zábava. Zato jedinci, kteří už mají s Temným mesiášem nějaké zkušenosti z počítačové verze a kteří tedy již dávno překonali počáteční nadšení, budou zklamáni. Zjistí totiž, že oněmi "elementy" jsou v podstatě pouze nutné úpravy hry do "konzolové podoby" - a pouhopouhé tři nové mapy, z nichž jedna navíc slouží jako tutoriál.

Foto: Hratelně.cz

Tuhle tutoriálovou mapku, popisovanou v kdysi dávno vydaných materiálech jako "level s velkolepým vodopádem", si dokonce můžete v xboxovém demu vyzkoušet. Zhruba dvacetiminutové dobrodružství začíná právě pod oním vodopádem (ten je mimochodem více ostudou nežli chloubou technologické báze hry) a končí soubojem s obřím pavoukem v útrobách chrámu. Level je designován tak, aby ponoukal hráče k pokud možno netradiční likvidaci nepřátel: voják stojí nad propastí a pokorně čeká, až jej skopnete dolů, anebo naopak odpočívá pod chatrnou konstrukcí, která jen prosí o to, abyste do ní strčili. Využívání fyzikálního enginu k těmto účelům je bezesporu kořením hratelnosti.

Foto: Hratelně.cz

Občas jste však donuceni bojovat regulérně, tedy s mečem anebo s jinou zbraní v ruce. Ovládání je vyřešeno standardně: levou spouští se bráníte, pravou útočíte. Zbraně (předměty, kouzla) si můžete zdlouhavě vybírat v inventáři, anebo z menu rychlé volby pomocí D-padu.

Za úspěšné vypořádávání se s nepřáteli a za zdolávání překážek jste odměňováni zkušenostními body a po dosažení další úrovně i novými dovednostmi a kouzly. Vývoj schopností není řízen libovůlí hráče, natož pak podle toho, jaké zbraní či kouzla užíváte nejčastěji, nýbrž je striktně lineární. Pakliže byl Dark Messiah of Might and Magic považován za mix akce a RPG, pokračování Elements lze nazvat přinejlepším akční hrou s mírným RPG nádechem. Jestli je to dobře nebo špatně, to už musíte posoudit sami.

Foto: Hratelně.cz

Vedle singleplayerové mise, kterou již rozebírat nebudu, neboť si ji můžete sami prohlédnout v našem videu, nabízí demo i multiplayerovou ochutnávku a to v podobě jedné mapy a tří herních módů (trénink, TDM a Blitz). Aréna je poměrně malá, je symetrická a dominuje jí náměstíčko, na kterém se odehrává většina potyček. Všechny módy jsou týmové, takže si musíte zvolit, zda se přidáte na stranu lidí či nemrtvých. Blitz je, pokud je mi známo, novinkou, ale originál to není - jde o týmový deathmatch, ve kterém se nerespawnujete.  Na výběr pak máte ještě ze čtyř tříd: mág, bojovník, lučištník, kněz. Zdá se vám to exotické? Možná po vizuální stránce, hratelnost sama se příliš neliší od standardních multiplayerových stříleček postavených na systému tříd.

Foto: Hratelně.cz

Zdá se, že Dark Messiah vstoupí do světa konzolí se slušným kreditem. Zda uspěje, to si netroufám odhadnout. Vedle toho, že nepřináší mnoho nového, totiž také poněkud ztrácí po technologické stránce. Source engine, který hru pohání, není žádnou novinkou a je to znát. Na rozdíl od epizodického Half-Lifu, který se co do zpracování ještě stále drží (zuby nehty) na hranici konkurenceschopnosti, Dark Messiah selhává: sem tam se objeví nekvalitní textura, některé modely postrádají více polygonů, než je v dnešní době přípustné a animace již také značně pokulhávají (doslova)...

 

Právě se děje

Další zprávy