Na toto téma se rozpovídal hlavní vývojář studia Cheyenne Mountain, Joe Ybarra. Stargate Worlds by mělo brát inspiraci jak z původního televizního seriálu, tak i levobočku Atlantis (bude obsahem prvního datadisku) nebo připravovaných dvou celovečerních filmů (nejásejte, ty půjdou rovnou na DVD) autoři totiž dostali takřka neomezený přístup ke všem artworkům, kostýmům, scénářům, vůbec všem materiálům, které studovali během dlouhé preprodukční fáze a úzce spolupracují s producenty Bradem Wrightem a Robertem Cooperem.
Nyní se již pracuje natvrdo a co tedy můžeme od Stargate Worlds čekat? Příběhem bude zasazená do období třetí až osmé televizní série, nicméně jak jsme již zmínili, časem se objeví i postavy a místa z Atlantis a filmů - není prý vyloučeno, že se se hrou neovlivní navzájem.
Hra bude sice bude MMO, ale ne v klasickém pojetí, jak jej známe. Ybarra se svěřil, že by se hráčovi charaktery měly dostat na nejvyšší úroveň poměrně rychle. Také řekl, že základem hry má být hlavně objevování a PVP (player vs. player souboje). Proto chce do hry dát co možná nejvíce různých prostředí, která by mohl hráč díky systému hvězdných bran prozkoumávat. Boj pak bude taktickou týmovou akcí, kde dojde na klasické zbraně, ale využití najde např. bombardování z orbitu.
Důležité je, že Stargate Worlds bude mířeno na poměrně zkušené hráče, čemuž budou odpovídat i převzaté principy z podobných her - vědci budou craftit v laboratořích apod. Onlineová Hvězdná brána by tedy měla nabídnout zajímavý kompromis mezi souboji, objevováním nových světů, craftěním a příběhem, který by měl být vázaný na různé rasy a profese - každá z nich má nabídnout odlišný zážitek. V obchodech by se pak Stargate Worlds mělo objevit v roce 2008 s tím, že na konci roku tohoto se dočkáme nějakého betatestu.