Command & Conquer 3: Kane's Wrath

Tomáš Richter
21. 8. 2007 0:00
Třetí Tiberiová se vrací v plné kráse, kdo vzejde jako vítěz?
Foto: Hratelně.cz

EA se konečně odhodlala po dlouhé mlžící akci, kdy byla zprvu na oficiálních stránkách třetího dílu anoncována nepříliš přesvědčivá revoluce a následně ohlášen pořad o veškerém dění a novinkách ze světa fiktivního konfliktu nazvaný Battlecast Primetime, představit v rámci jeho prvního vydání bedlivě očekávaný datadisk s přízviskem Kane's Wrath.

Návrat do minulosti
Jak už název napovídá, opět zakusíme hněvu holohlavce jménem Kane ve zbrusu nové singleplayerové kampani, jejíž příběh bude zasazen především do období mezi událostmi v Tiberian Sun a Tiberium Wars, kdy spolu bojuje militaristická organizace Global Defense Initiative, známa ve zkratce jako GDI, a teroristická frakce Brotherhood of Nod. Přesné časové rozpětí má zabrat 20 let, od konce druhé války do roku 2050, tedy tři roky po posledním konfliktu. Opět se podíváme na zub mimozemským rolníkům, kteří si s trochou ironie před časem na matičce Zemi zapomněli zeleně světélkující toxický minerál.

Foto: Hratelně.cz

Datadisk bude dějově mnohem propracovanější a výpravnější, takže dostaneme v průběhu hraní nespočet odpovědí na nezodpovězené otázky. Například se dozvíme, jak se znovu vrátil do čela polorozpadlého bratrstva se štírem ve znaku zmrtvýchvstalý Kane, nebo jak posílil svůj vliv. V Kane's Wrath bude samozřejmě středem pozornosti právě charismatický velikán s diktátorskými sklony, což jen těžko vydýchají jeho odpůrci. Ovšem popravdě si přiznejme, koho "nerajcovalo" být alespoň jednou v jeho kůži a velet armádám kyborgů. Scénář jako vždy dokreslí HD filmečky, v nichž se premiérově představí nejen noví herci vedle starých známých aktérů.

Foto: Hratelně.cz

Série Command & Conquer je bezesporu představitelem dynamických a nesmírně akčních real-time strategií, čemuž nebude v případě přídavku jinak. Obě tyto charakteristiky budou nyní umocněny kombinací kampaně se strategickým módem Global Domination, jenž nabídne interaktivní mapu celé zeměkoule, ne nepodobnou té ze série Battle for Middle-Earth. Hra tak dostane do vínku více strategie, ale pouze na mapě, nikoliv ve hře samotné, kde budou platit stejná pravidla jako doposud. Hráčovým strategickým eskapádám bude podléhat doslova celá armáda, s jejímž rozmístěním budeme muset rozvážně kalkulovat. Jakmile dojde k jakémukoliv střetu, hra se záhy přepne z rozvržení světa do klasického RTS módu - jak prosté.

Vylepšení na všech frontách
Těšit se mimo jiné můžeme na klasický expanzní obsah, jako jsou nové, leč prozatím neznámé, jednotky, budovy či zbraně - autoři však mluví o vyslyšení reakcí hráčů a návratu kyborgů do barev Nodu, případně vznášedel pod křídla GDI. Spolu s nimi nově přibudou subfrakce, dvě pro každou ze stávajících stran, které se budou vyznačovat zejména nutností odlišné strategie a specifickou infrastrukturou. Multiplayer a skirmish nakonec poskytnou celkem devět stran, přičemž hra pro více hráčů tak bude mnohem rozmanitější než dříve - hráči budou mít mnohem pestřejší možnosti, co se taktiky týká, a když k tomu připočteme úctyhodných 24 multiplayerových map, už teď se nemůžeme dočkat. Nová uskupení jistě promluví i do singlu jako nehratelná kulisa, kde budou kupříkladu suplovat roli rozděleného bratrstva.

Foto: Hratelně.cz

Command & Conquer 3: Kane's Wrath se objeví nejen na osobních počítačích, ale také na next-gen systému Xbox 360, kde Tiberium Wars zaznamenal obrovský sukces. Konzolová verze bude navíc obsahovat překopaný interface, řešený radiálním menu. Nový HUD nyní hráči dovolí jednoduše přes levý analog kontrolovat výrobu kdekoliv na bojišti, což rozhodně není jediná výhoda přívětivějšího ovládání, o kterém tvůrci hovoří jako o velkém kroku v evoluci hraní RTS strategií na konzolích. Inu, přesvědčit se o tom bude moci až v druhém kvartálu příštího roku. Naopak potěšující zprávou je, že se X360 verze normálně objeví na pultech kamenných obchodů, takže půjde logicky hrát nezávisle na původní hře.

 

Právě se děje

Další zprávy