Command & Conquer 3 - dojmy z dema

Lukáš Bašta
27. 2. 2007 3:09
Slavná série se vrací, aby dala zapomenout generálským frčkům a ukázala se nám v klasickém hávu. Co nám tedy řekla hratelná demoverze? UVNITŘ DEMO
Foto: Hratelně.cz

Co v demu dostanete? Inu 1200 megový macek, který si na vašem hard disku vyžádá 2,7 giga, vám nabídne tutoriál, prolog (který je v podstatě rozšířeným tutoriálem), jednu misi a jednu mapku na skirmish. Multiplayer zde bohužel nenajdete. Jedinou hratelnou stranou jsou pak GDI, které si budete ovšem moci vychutnat poměrně do hloubky - ke slovu totiž přijde jak Ion Cannon, tak i helikoptéry Orca nebo tanky Mammoth, může si snad Kaneův odpůrce přát více?

Tutoriál vás obeznámí se základními herními postupy, tedy jak máte označit jednotky, jak s nimi manipulovat, jak postavíte základnu a jak využijete případných speciálních vlastností. To si procvičíte v praxi v prologu, jenž se odehrává v Severní Karolíně. V něm musíte získat zpátky opuštěnou základnu GDI a pak zničit všechno, co má ve znaku štíří ocas. Během mise se mapa postupně rozšiřuje a přibývají další úkoly, hra tak udržuje slušný spád, ačkoliv již od začátku tušíte, co se bude dít.

Foto: Hratelně.cz

Vzhůru do akce
Plnohodnotná demo mise se odehrává v Egyptě a obsahuje několik primárních i vedlejších úkolů. Pokud jenom trochu přitvrdíte na obtížnosti, budete mít o zábavu postaráno. Nejenže musíte zničit přístav jednotek NOD, kde jsou zakotveny dvě jejich bitevní lodě, ale samozřejmě máte za úkol smést z povrchu jejich hlavní stan. V boji vám pak pomůže EMP Control Center, které elektromagnetickým pulsem znehybní různé jednotky.

Foto: Hratelně.cz

Je dobré si věci od začátku naplánovat, protože při nesprávném hospodaření s financemi a špatném vedení jednotek začne docházet koření, ehm tiberium a vy tak budete mít co dělat udržet se. Pěkné je, že vás nepřítel neustále masíruje svými nájezdy z různých stran mapy a hlavně se dokáže přizpůsobit aktuálnímu stavu svého konta, jen aby vás udržel pod tlakem. V pravidelných intervalech tak na vás posílá jen zdánlivě slabou pěchotu, aby pak po čase vyslal do akce několik tanků.

Multiplayer pro chudé
Skirmish nabídne jen jednu mapu malého městečka v USA, která je příjemným zpestřením - je v zatím boji a tibériem nedotčené modré zóně a nejde o ruiny zón žlutých, ačkoliv je otázkou, jak to bude vypadat, až bude dobojováno. Mapa je pak pro dva hráče, kde každý začíná v jednom z protilehlých rohů. Zde se obzvláště vyplatí rychlá expanze na začátku hry a infiltrace budov vašimi vojáky podpořená v ulicích rozmístěnými tanky a následný pomalý postup vpřed.

Foto: Hratelně.cz

Ve výsledku se zdá být třetí díl podobný předchůdcům natolik, až to pro někoho nemusí být hezké. Vrací se totiž intenzivní klikací akce, kdy produkujete spousty jednotek a ve vlnách je posíláte do nepřátelské základny. Hra má stejně rychlý spád jako dříve a na vyšších obtížnostech věci nabírají neuvěřitelných obrátek - na normal nepřítel nepromíjí vaše chyby a dává vám zatopit již od začátku (úroveň hard pak bude jistě jen pro ty nejotrlejší). V podstatě by se tak mohlo zdát, že jedinou hlavní změnou je grafika.

Radost pohledět
Ta nejenže vypadá naprosto výborně a nešetří krásnými modely, detailními texturami ani speciálními efekty (Ion Cannon vám ukáže temnou stranu Síly), ale hlavně ji rozběháte v plných detailech a rozlišení i na půlroku starém železe! To, sáhněme si na srdce, se mnohdy nevidí. Náš dvoujádrový oř značky Intel e6600 s Ati Radeon X1950 a 2 GB RAM neměl žádné potíže, pokud opomeneme občasný pád demoverze, a ani po závěrečném finiši nevypadal vůbec zadýchaně. Pochválit také musíme loadingy, které jsou vážně rychlé.

Foto: Hratelně.cz

Co nás ovšem trochu zklamalo, jsou navrátivší se videosekvence. Z monitoru na vás bude vykukovat spousta herců, někteří známější, jiní své fanoušky teprve nabírají v televizních seriálech. Velitele GDI hraje Michael Ironside známý například ze Starship Troopers a jako hlas Sama Fischera a během misí vás pak bude informovat sexy sestřička z Dr. House. V traileru se pak ještě objeví Sawyer z Lost nebo Lando Carlissian ze Star Wars. To kvitujeme, nicméně provedení, tedy kostýmy a kulisy vypadají trochu jako z produkce Sci-fi Channel (v podstatě jsou jen o něco lepší než třídílná Duna). Na druhou stranu jsme mohli zatím vidět doopravdy jen zlomek a ve výsledku může být všechno naprosto jinak.

Jak jsme již napsali výše, vypadá to, že Command & Conquer 3: Tiberium Wars se vrací ke kořenům intenzivní strategie. Někdo zajásá, protože se mu již hrozně stýskalo, někdo si řekne, že novinek mohlo být více, a někdo nepochopí, jak tohle mohou lidé hrát, když tam není propracovaný hospodářský a sociální model. Jisté je, že tahle demoverze stojí za zkoušku a vy si díky ní najděte tu svojí škatulku. Plná hra vyjde koncem března.

Demo najdete na následujících odkazech:

 

Právě se děje

Další zprávy