Co v demu dostanete? Inu 1200 megový macek, který si na vašem hard disku vyžádá 2,7 giga, vám nabídne tutoriál, prolog (který je v podstatě rozšířeným tutoriálem), jednu misi a jednu mapku na skirmish. Multiplayer zde bohužel nenajdete. Jedinou hratelnou stranou jsou pak GDI, které si budete ovšem moci vychutnat poměrně do hloubky - ke slovu totiž přijde jak Ion Cannon, tak i helikoptéry Orca nebo tanky Mammoth, může si snad Kaneův odpůrce přát více?
Tutoriál vás obeznámí se základními herními postupy, tedy jak máte označit jednotky, jak s nimi manipulovat, jak postavíte základnu a jak využijete případných speciálních vlastností. To si procvičíte v praxi v prologu, jenž se odehrává v Severní Karolíně. V něm musíte získat zpátky opuštěnou základnu GDI a pak zničit všechno, co má ve znaku štíří ocas. Během mise se mapa postupně rozšiřuje a přibývají další úkoly, hra tak udržuje slušný spád, ačkoliv již od začátku tušíte, co se bude dít.
Vzhůru do akce
Plnohodnotná demo mise se odehrává v Egyptě a obsahuje několik primárních i vedlejších úkolů. Pokud jenom trochu přitvrdíte na obtížnosti, budete mít o zábavu postaráno. Nejenže musíte zničit přístav jednotek NOD, kde jsou zakotveny dvě jejich bitevní lodě, ale samozřejmě máte za úkol smést z povrchu jejich hlavní stan. V boji vám pak pomůže EMP Control Center, které elektromagnetickým pulsem znehybní různé jednotky.
Je dobré si věci od začátku naplánovat, protože při nesprávném hospodaření s financemi a špatném vedení jednotek začne docházet koření, ehm tiberium a vy tak budete mít co dělat udržet se. Pěkné je, že vás nepřítel neustále masíruje svými nájezdy z různých stran mapy a hlavně se dokáže přizpůsobit aktuálnímu stavu svého konta, jen aby vás udržel pod tlakem. V pravidelných intervalech tak na vás posílá jen zdánlivě slabou pěchotu, aby pak po čase vyslal do akce několik tanků.
Multiplayer pro chudé
Skirmish nabídne jen jednu mapu malého městečka v USA, která je příjemným zpestřením - je v zatím boji a tibériem nedotčené modré zóně a nejde o ruiny zón žlutých, ačkoliv je otázkou, jak to bude vypadat, až bude dobojováno. Mapa je pak pro dva hráče, kde každý začíná v jednom z protilehlých rohů. Zde se obzvláště vyplatí rychlá expanze na začátku hry a infiltrace budov vašimi vojáky podpořená v ulicích rozmístěnými tanky a následný pomalý postup vpřed.
Ve výsledku se zdá být třetí díl podobný předchůdcům natolik, až to pro někoho nemusí být hezké. Vrací se totiž intenzivní klikací akce, kdy produkujete spousty jednotek a ve vlnách je posíláte do nepřátelské základny. Hra má stejně rychlý spád jako dříve a na vyšších obtížnostech věci nabírají neuvěřitelných obrátek - na normal nepřítel nepromíjí vaše chyby a dává vám zatopit již od začátku (úroveň hard pak bude jistě jen pro ty nejotrlejší). V podstatě by se tak mohlo zdát, že jedinou hlavní změnou je grafika.
Radost pohledět
Ta nejenže vypadá naprosto výborně a nešetří krásnými modely, detailními texturami ani speciálními efekty (Ion Cannon vám ukáže temnou stranu Síly), ale hlavně ji rozběháte v plných detailech a rozlišení i na půlroku starém železe! To, sáhněme si na srdce, se mnohdy nevidí. Náš dvoujádrový oř značky Intel e6600 s Ati Radeon X1950 a 2 GB RAM neměl žádné potíže, pokud opomeneme občasný pád demoverze, a ani po závěrečném finiši nevypadal vůbec zadýchaně. Pochválit také musíme loadingy, které jsou vážně rychlé.
Co nás ovšem trochu zklamalo, jsou navrátivší se videosekvence. Z monitoru na vás bude vykukovat spousta herců, někteří známější, jiní své fanoušky teprve nabírají v televizních seriálech. Velitele GDI hraje Michael Ironside známý například ze Starship Troopers a jako hlas Sama Fischera a během misí vás pak bude informovat sexy sestřička z Dr. House. V traileru se pak ještě objeví Sawyer z Lost nebo Lando Carlissian ze Star Wars. To kvitujeme, nicméně provedení, tedy kostýmy a kulisy vypadají trochu jako z produkce Sci-fi Channel (v podstatě jsou jen o něco lepší než třídílná Duna). Na druhou stranu jsme mohli zatím vidět doopravdy jen zlomek a ve výsledku může být všechno naprosto jinak.
Jak jsme již napsali výše, vypadá to, že Command & Conquer 3: Tiberium Wars se vrací ke kořenům intenzivní strategie. Někdo zajásá, protože se mu již hrozně stýskalo, někdo si řekne, že novinek mohlo být více, a někdo nepochopí, jak tohle mohou lidé hrát, když tam není propracovaný hospodářský a sociální model. Jisté je, že tahle demoverze stojí za zkoušku a vy si díky ní najděte tu svojí škatulku. Plná hra vyjde koncem března.
Demo najdete na následujících odkazech: