Ředitel Bioware Greg Zaschuk nedávno konstatoval, že je Wii spíš než herní konzole obyčejná hračka, která dokazuje důraz Nintenda na příležitostný herní zážitek.
"Zkušenost s Wii je spíše jako zkušenost s hračkou," řekl Zeschuk GameDaily. Lidé hrají, ať už se skupinou či samotní, ale nejsou herní součástí. Pokud je hraní definováno příběhem, pak Wii rozhodně herní zážitek nenabízí."
Ray Muzyka z Bioware však nesouhlasí, a podotýká, že zatímco Wii se soustředilo více na příležitostné hraní, ostatní konzole nabízejí jiný druh vyprávění a "vtahování" hráče do her.
"Myslím si, že to JE hraní," naléhal Muzyka. "Když se podíváte na momentální zážitek, který má hráč z Wii her, je jiný, lehčí a více podobný hračkám. Ale jsou tam také určité funkce, které úkol vyprávění vykonávají. Hry jsou hračky, ve smyslu dodání zábavného zážitku.
Bioware, který vytvořil takové příběhové hity jako Baldur´s Gate, Star Wars: KOTOR či epický Mass Effect, nyní vytváří Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood pro Nintendo DS a také blíže nejmenované MMO, které má být zaručeně ze světa KOTOR. - Shacknews