Pryč jsou časy, kdy byl Second Life ještě obyčejnou, ne příliš úspěšnou online hrou. V dnešní době je již plnohodnotným virtuálním světem, který nejen že přitahuje čím dál více hráčů, ale také vydělává pěkné peníze, a to jak provozovateli, tak i podnikatelům a byznysmenům, kteří využívají hru k reklamě, propagaci nebo prodeji svých výrobků.
Posledně jsme v této souvislosti psali o tiskové agentuře Reuters, jež si v Second Life otevřela vlastní zpravodajskou pobočku. Stanice hráčům zprostředkovává informace z reálného i virtuálního světa.
V poslední době však tímto herním fenoménem otřásá jiná událost. Nizozemská společnost Endemol se rozhodla uspořádat v Second Life reality show Big Brother. Od klasické televizní podoby, kterou před nedávnem odvysílala TV Nova, se však nový formát v několika zásadních ohledech liší. Patnáct vybraných hráčů nebude "uvězněno" v luxusní vile, střežené komplexním kamerovým systémem, to pouze jejich virtuální postavičky, tzv. avatarové, se přestěhují do skleněného domu kdesi v herním světě. Hráčovou povinností je pak vydržet u Second Life denně osm hodin a to takovým způsobem, aby zaujal a přesvědčil obyvatelstvo světa z polygonů o tom, že právě on se má stát vítězem.
Celá soutěž potrvá jeden měsíc, "vyvolený" získá svůj vlastní virtuální ostrov. Cena takového kusu kyber-půdy se dá v současné době na trhu pořídit za cca. 1700 (skutečných) dolarů.