Praha - Americká společnost Apple se snaží dostat Krtečka mezi americké děti. Aby měli zákazníci v USA o českou hračku zájem, představila společnost pro svůj iPad a iPhone aplikaci, kde se lze s kreslenou postavičkou seznámit.
Aktuálně si mohou uživatelé stáhnout aplikaci "Krtek Memory Game", což není nic jiného než pexeso. Hra stojí 0,79 eura (20,16 Kč) a dostupná je v angličtině, češtině a němčině.
K vývoji hry dala podnět dvaadvacetiletá studentka z Česka Karolína Milerová. Ta je vnučkou výtvarníka Zdeňka Milera, který Krtka stvořil.
Dostat šedesát let starého Krtečka do nových médií je podle serveru Business Week prvním krokem, jak postavičku v USA popularizovat a vytvořit půdu pro prodej tematických knih, filmů nebo hraček.
"Místní firmy, jako například Moravská ústředna Brno, která drží licenci na výrobu hraček, nebo vydavatel Země pohádek, by tak dostaly příležitost oslovit děti zvyklé spíše na jména jako Mickey Mouse od Walta Disneyho," komentuje server Business Week.
Například filmy o Krtkovi mají potenciál oslovit zahraniční diváky i proto, že v nich zvířátka nemluví, pouze vzdychají, piští nebo mumlají. Na rozdíl od kreslených seriálů, jako je Tom a Jerry nebo Bugs Bunny, se navíc Miler striktně vyhýbal násilí.
--------------------------------------------------------------------------------