Kromě odchodu Steva Jobse bude mít na podzim podle řady zdrojů Apple ještě další problém. Na trh tabletů, kterým prozatím jasně dominuje, se totiž chystá vstoupit zcela nový hráč. Podle průzkumů se v roce 2011 podílí Apple na trhu s tablety 75 % prodaných kusů. S dvaceti procenty je pak následují tablety, na kterých běží platforma Android.
Googlovský Android poběží také na očekávané novince od největšího internetového obchodu s knihami - Amazon. O hardware se postará Intel. Výrobcem by pak podle všeho měla být tchajwanská firma HTC. Podle nepotvrzených zpráv chystá Amazon dva druhy tabletů. Menší s krycím názvem Coyote a větší označovaný jako Hollywood. Mají se začít prodávat již na podzim.
Čtečka nestačí
Amazon má "post PC" trh dostatečně prozkoumaný prodejem oblíbených čteček Kindle. Svými chystanými tablety tak míří na trh jejich uživatelů, kterým může tablet rozšířit možnosti. V případě Amazonu je pro jeho uživatele zároveň připravena i luxusní infrastruktura.
Kromě největšího obchodu s e-knihami totiž provozuje i vlastní obchod s aplikacemi pro Android. Provozuje také digitální prodej hudby (pouze v USA), vlastní cloudovou službu Amazon Cloud Drive s 5G prostoru a chystá se proniknout i do čím dál víc skloňované oblasti internetové televize.
Souboj gigantů
Amazon bude soutěžit s Applem především díky dobrému jménu, které si udělal u uživatelů již třetí generací svých čteček Kindle. Na rozdíl od ostatních výrobců také může okamžitě vydělávat na digitálním obsahu pro tablety. Proto se spekuluje, že na dosud kralující Apple zaútočí cenou na hranici výrobních nákladů.
Podle respektované analytičky firmy Forrester Research Sarah Rotman Epps může firma v posledním čtvrtletí tohoto roku prodat okolo 5 milionů kusů své novinky. Záleží na tom, jak se jí podaří nabídnout jejím uživatelům své on-line bohatství a také na základní ceně. Podle WSJ uvažuje Amazon o ceně pod 300 dolarů. Applovské iPady se prodávají za cenu mezi 500-800 dolary.