Po tříletém vývoji bychom se tak již letos v létě mohli dočkat herního zpracování dobrodružství populárního Conana. Počin, který bude primárně MMO (Massive Multiplayer Online game), se bude jmenovat Age of Conan: Hyborian Adventures a byl předveden také na letošní Consumers Electronics Show v Las Vegas. Tam se sice okolní čumilové několikrát dočkali známých Windowsovských Bluescreenů a následných pádů systému, ani to jim však nebránilo ve slintání nad zbytkem prezentace, ale není se čemu divit, Conan bude pecka.
Zprvu otrokem
Ve hře si nejprve vytváříte postavu začínáte na otrokářské lodi a vybíráte si svou rasu mezi Stygianem, Aquilonianem a Cimmerianem (na vaší volbě bude záviset i to, v čem budete nejtalentovanější - například Stygiané jsou nejlepší v magii). Než se vám podaří vyvléct z okovů a vydat se vstříc svobodě v nehostinném a nepřátelském světě, můžete si svého barbara (či barbarku) přizpůsobit k obrazu svému (pokud ovšem nevypadáte jako pan Paroubek - tlusťoch ve výběru chybí). Budeme-li hovořit v číslech, lze měnit na třicet různých fyzických atributů - vlasy, čelisti, nos, obočí, fantazii se zkrátka meze nekladou. Můžete si tedy pohrát i s celým tělem a vytvořit tak například klon Arnieho v nejlepších letech, obraz dnešní anorektičky či vlastní interaktivní alter ego, jak je libo.
A nyní zlatý bod večera. Age of Conan bude totiž disponovat zatím asi nejzdařilejším tutorialem před samotným započetím hraní on-line s dalšími virtuálními bojovníky - samostatnou singleplayer hrou! Conana si tak mohou koupit i hráči, kteří nemají připojení k internetu. Hra pro jednoho hráče pak trvá až pokud postava nedosáhne 20. úrovně. Teprve potom se vám otevřou brány multiplayer univerza na internetu. Tvůrci tento přístup zdůvodňují tím, že se chtěli vyhnout vraždění nováčků, což je problémem mnoha dalších MMO her.
Putování po světě Hyboria
Výtečně by měla být vyřešena interakce s okolím, konkrétně třeba způsoby ovlivňování NPC jsou poměrně originální. Můžete například otrávit vodu, které se později nepřátelská postava napije a tím ji oslabíte. Lze také, podobně jako ve hře Thief, hozením kamene či vystřelením šípu odlákat stráže na místo, kam potřebujete. Vliv na ostražitost a zrak by přitom mělo mít počasí, denní doba i míra osvětlení. K takovýmto změnám v chování umělé inteligence bude využito dynamického skriptování. Vývojáři z Funcomu se rovněž chlubí zvukem. Ve hře bychom prý měli narazit na něco kolem dvanácti tisíc zvukových efektů a hudba by měla být napěchována na celých čtyřech CD.
Jelikož je Conan původně vlastně zlodějem, rozhodli se mu tvůrci dát do vínku nějaké ty schopnosti, jako například ukrytí se ve stínech a překvapení nepřítele. Mimoto však barbar dostal rovněž dovednost kombinování různých kouzel před jejich uskutečněním. Dobré je také zdůraznit, že v Conanově kůži nyní nebudete pobíhat jen jako pouhý mladý dobrodruh - hra je totiž zasazena do doby, kdy je již hrdina králem Hyborie.
Co by se mělo stát dalším Conanovým trumfem, jsou boje v reálném čase. Jako hráč budete určovat, kam mají vaše údery směřovat a pokud švihnete napříč několika nepřáteli, újmu utrpí všichni. Tím by se měla hra zásadně lišit od ostatních titulů, hráč bude mít plnou kontrolu nad útoky své postavy. Krom toho můžete nasednout na koně a hnát si to vstříc protivníkům, přičemž bude hrát roli i styl vaší jízdy - je rozdíl, když jedete tryskem a švihnete někomu do hlavy, nebo když si kůň pomaličku kráčí a vy někoho dloubnete oštěpem do žeber (možná se zasměje).
Multiplayer, srdce hry
Ze samotné charakteristiky herního světa - brutální a nehostinný - vyplývá, že by to asi nebylo ono bez nějakého toho PvP (Player vs. Player, neboli hráč proti hráči). Funcom tak plánuje pro multiplayer zprovoznit jak čistě PvP, tak i PvE servery, kde budou mydlení se hráčů navzájem vyhrazeny jen určité regiony a jinak mezi sebou budou žít v míru.
K dispozici budou tři různé typy PvP. Drunken Brawling se přitom jeví jako potenciálně nejzábavnější - typ a množství vypitého alkoholu bude ovlivňovat vaše schopnosti, některé pozitivně, jiné naopak negativně. Můžete tak dostat obrovskou sílu, ale budete mít problém vůbec svého protivníka zasáhnout (tohle nám nějak nápadně připomíná reálný život). V této formě PvP se navíc ignorují dosažené levely i vybavení, počítá se jen schopnost trefit a udržet flašku!
Mimoto bude hra obsahovat i minihry jako King of the Hill či Last Man Standing, kde to bude fungovat obdobně jako ve World of Warcraft: proti sobě se postaví dvě náhodně zvolené partičky bojovníků a hurá do boje. Zde však existuje jeden regulační faktor, který by měl zajistit vyrovnanější souboje - 80 levelů (maximum, které postavy mohou v Conanovi dosáhnout) bude rozděleno do 4 oddílů (pravděpodobně po 20) a všechny postavy v daném oddílu budou automaticky pro účel minihry povýšeny na maximální úroveň. Například postava na 16 úrovni tak bude po dobu trvání bitvy povýšena na 20. úroveň.
Kromě miniher se v Conanovi dočkáme také monumentálních PvP bitev či obléhacích PvP soubojů. Ty budou určeny převážně gildám, které se tak mohou utkat o kontrolu nad hrady v pohraničních královstvích (Border Kingdoms). Obléhací stroje, boj v sedle i útoky celých jízd, no nezní to báječně? Už ať je tu říjen!