Americký provozovatel kaváren Starbucks nyní zkoumá možnosti prodeje svých aktivit v Británii, kde čelí stále tvrdší konkurenci a měnícím se zvyklostem zákazníků. Formální proces prodeje ale firma zatím nezahájila, uvedl v pondělí web BBC.
Starbucks už si podle listu The Times najal firmu Houlihan Lokey, aby prozkoumala možnosti budoucího podnikání v Británii. Americký řetězec se stejně jako jeho rivalové potýká s rostoucími náklady a musí se přizpůsobit měnícím se zvyklostem zákazníků, jak mnoho lidí pracuje částečně z domova.
V Británii také čelí silné konkurenci od řetězců, jako je Costa, Pret A Manger a Tim Hortons, a také od tisíců nezávislých provozovatelů.
Starbucks provozuje v Británii kolem 1000 kaváren, z toho 70 procent jich funguje formou franšízy. Zbytek vlastní firma. Za finanční rok do loňského října firma v Británii zvýšila tržby o 35 procent na 328 milionů liber (9,5 miliardy korun). Vykázala tak zisk 13,3 milionu liber proti ztrátě 40,9 milionu liber v předchozím roce, kdy byla nucena kvůli pandemii zavřít.