Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Pumpa jako nový druh supermarketu

komerční obsah
29. 8. 2017 12:20
Odskočit si, občerstvit se, koupit dárek manželce i dětem, k tomu nové gumy do stěračů a navrch ještě kartáček na zuby.
Foto: Jansen

Benzínové pumpy už dávno nejsou místem, kam se jezdilo jen pro palivo nebo vůně do auta ve tvaru stromečku. Doplňkové zboží tvoří čím dál větší část jejich obratu. Staly se plnohodnotným prodejním kanálem a tomu odpovídají i stále sofistikovanější způsoby propagace nabízeného zboží. Reklama je všudypřítomná a vyhrává ten, kdo je vidět nejvíc.

Jaké poutače fungují nejlépe?

"Nějaká forma reklamy je obvykle umístěna už u čerpacího stojanu. Velmi dobře fungují tzv. windtalkery - reprezentativní a odolné stojany umožňující snadnou výměnu plakátů. Ještě o několik tříd výš jsou venkovní prosvětlené LED vitríny, které jsou aktuálně velkým trendem. Jejich velkou předností je vysoká odolnost. Tvrzené sklo obstojí i v náročných podmínkách a nevadí jim ani dešťová voda. Díky výraznému podsvícení speciální potištěné fólie dokonale poutají pozornost," přibližuje marketingový manažer společnosti Jansen Display Michal Havel.

Foto: Jansen

Uvnitř prodejen se pak podle něj osvědčují třeba klasické pultové poutače nebo klap rámy. Ty bývají k vidění třeba na toaletách. I v této kategorii ale dochází k vývoji: "Stejně jako venku, i v interiérech se stále častěji prosazují světelná řešení. Vysoce ceněná je aktuální novinka - podsvícený magnetický rám, který je nepřehlédnutelný a zároveň vyniká elegancí. Magnetická folie navíc zabraňuje nežádoucímu posunutí plakátu," vysvětluje Michal Havel.

Nový trend: erární tablety

Zbrusu nový prostor pro marketingovou komunikaci přinášejí wifi koutky vybavené tablety. Tato novinka, která se už nyní objevuje u vybraných čerpacích stanic, se do budoucna nepochybně stane novým standardem.

"Zákazníci stále častěji vyžadují tzv. digitální pohostinnost. Jednak chtějí místo, kde si eventuálně mohou dobít mobil, jednak vítají možnost brouzdat na internetu i v případě, že svůj vlastní tablet nebo mobil zrovna nemají. Je to win-win řešení: zákazník je rád, že může využít tablet, provozovatel má zase jedinečnou možnost předat jeho prostřednictvím různá sdělení. Může je navíc velmi snadno libovolně upravovat, a navíc šetří za tisk - třeba když je využívá k nabídce restauračního menu," vypočítává výhody Michal Havel. Zároveň však upozorňuje, že pro takto náročný provoz rozhodně nejde využít klasické tablety standardních parametrů.

Foto: Jansen

"Jakékoli řešení vždy navrhujeme podle individuálních požadavků dané provozovny. Zásadní je vždy důraz na odolnost držáku, ve kterém je tablet upevněn. Měl by umožňovat snadnou uživatelskou i servisní manipulaci, ale zároveň minimalizovat možnost poškození samotného zařízení nebo stolu, kde je nainstalován. Samostatnou kapitolou je pak zajištění přívodních kabelů nebo prvky bezpečnosti, jako jsou zaoblené hrany. To, jaké sdělení si na tablet provozovatel ve výsledku promítne, je už jen třešnička na dortu," uzavírá.

 

Právě se děje

Další zprávy