Wolfsburg - Provozní zisk automobilky Škoda Auto se loni zvýšil o 30,9 procenta na 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun).
K růstu přispěla zejména optimalizace nákladů a pozitivní mix objemu prodeje a nabídky produktů, uvádí se ve zprávě, kterou zveřejnila mateřská skupina Volkswagen. Tržby se zvýšily o 9,8 procenta na 13,7 miliardy eur (370,2 miliardy korun).
Škoda už dříve uvedla, že loni dodala zákazníkům rekordních 1 127 700 vozů, meziročně o 6,8 procenta více. Potřetí za sebou tak překonala milionovou prodejní hranici.
Volkswagen v dnešním sdělení také poznamenal, že Škoda loni oslavila 25 let ve skupině Volkswagen. Za tu dobu se podle německého podniku rozrostla z regionálního v mezinárodně úspěšného výrobce a nabízí ucelenou řadu modelů, od malých vozů Citigo po velký model Superb. Nejnovějším přírůstkem je SUV Kodiaq.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 27 000 lidí.