Prodej nových aut v Evropské unii se v listopadu snížil o osm procent na 1,1 milionu a pokles zaznamenal již třetí měsíc za sebou. Od počátku roku je však prodej mírně vyšší, uvedlo sdružení ACEA. .
Prodej klesá od zavedení nových emisních testů v září, které způsobilo naopak prudký růst prodeje v letních měsících. V srpnu, tedy před zavedením testů, prodej aut stoupl až o 31,2 procenta. V listopadu byl prodej nižší na všech pěti největších trzích EU.
Od počátku letošního roku se prodej zvýšil o 0,8 procenta na 14,16 milionu. K růstu přispívá hlavně střední Evropa, kde počet registrací nových aut letos stoupl o 9,6 procenta. Z největších trhů se za leden až listopad prodej zvýšil ve Španělsku a ve Francii a mírně také v Německu. V Itálii a Británii naopak klesl.
Pozici evropské jedničky si v listopadu udržela skupina Volkswagen s podílem na trhu 23,7 procenta. Prodej skupiny, pod kterou spadá i česká Škoda Auto, se snížil o 10,9 procenta na 265 814 vozů. Prodej Škody však stoupl o 1,1 procenta a od počátku roku je vyšší o 4,5 procenta.
Od 1. září se v EU mohou prodávat pouze auta, která prošla novou metodikou měření emisí a spotřeby automobilů WLTP. Automobilky tak musely zastavit dodávky některých modelů, které ještě nestačily nově certifikovat. Automobilky také v srpnu, před zavedením nové metodiky, nabízely výrazné slevy na auta, která tyto emise nesplňují, což přispělo k prudkému růstu poptávky v srpnu.