Po Vyvolených došel Primě dech

Milan Duda
12. 1. 2006 0:00
Praha - Čerstvé týdenní výsledky televizní sledovanosti potvrdily, že Prima po skončení reality show VyVolení přichází o diváky.

Loňský rok znamenal pro Primu ohromný úspěch. Průměrná celodenní sledovanost dosáhla 23 procent. V hlavním vysílacím čase ale několikrát zdolala i třicetiprocentní hranici.

Za nebývalý úspěch vděčí Prima, jejíž sledovanost se před několika lety pohybovala okolo patnácti procent, především své reality show VyVolení. Ihned po jejím finále ale sledovanost tohoto kanálu opět klesla o více než osm procent na úroveň běžnou před začátkem reality show.

I v prvním lednovém týdnu dosahovala podle průzkumu společnosti ATO-Mediasearch průměrná "dospělácká" sledovanost Primy pouhých dvaceti procent, zatímco Nova si urvala divácký podíl vyšší než 43 procent a vrátila se tak k hodnotám, na které byla zvyklá před rozjezdem VyVolených. Podíl ČT1 činil 23 procent a "dvojka" měla přes šest procent.

Druhá série reality show startuje v únoru

Propad podílu na televizním trhu podle mluvčí Primy Jany Malíkové televizi netěší, ale údajně nejde o nic dramatického: "Mluvíme o druhé polovině prosince, což je velmi specifické období. O Vánocích má každá televize zvláštní program a z těchto výsledků tedy nelze nic vyvozovat," zdůraznila Malíková. Prima se nicméně proti dalším poklesům už "pojistila" a v polovině února spustí další sérii úspěšných VyVolených.

Co se týče diváckého zájmu, je i tentokrát Prima velmi sebevědomá: "Očekáváme minimálně stejnou sledovanost, jako u první řady. Napovídají tomu i zahraniční zkušenosti s tímto formátem," uvedla Malíková.

Podle ní se proto Prima neobává běžného osudu druhých řad, u kterých sledovanost výrazně klesá: "Naše reality show stojí na lidech ve vile. Pokaždé jsou to úplně jiné osoby, jiné příběhy, jiné emoce. Poklesu zájmu se tedy neobáváme." Sebevědomí Primy se podle Malíkové projeví i v cenách reklamy, které pro druhou řadu Vyvolených vzrostou.

Foto: Aktuálně.cz

Nova s Big Brotherem prozatím končí

Martina Vojtěchovská, zástupkyně šéfredaktora časopisu Marketing a Média, optimismus Primy nesdílí: "Sledovanost se Primě zřejmě mírně zvedne, bylo by ale překvapením, pokud by dosáhla hodnot z první série," odhaduje Vojtěchovská.

Prima ani Nova podle ní v letošním roce nepřekvapí ani žádným zcela novým formátem. Pokračovat budou podle ní další reality show, ve kterých se budou obě komerční televize snažit zajít co nejdál.

Co v únoru nasadí proti klíčové primácké reality show konkurenční Nova zatím není jasné. Jisté je jen to, že už to nebude "bratrská" reality show: "Pro Big Brothera u nás platí Nikdy neříkej nikdy. V současnosti ale vidíme celou řadu jiných zajímavých formátů," uvedla na adresu neúspěšného projektu mluvčí Novy Veronika Šmitková.

Nova si sice nadále udržuje pozici nejsledovanější české televize. Její podíl na sledovanosti ale v posledních letech znatelně klesá.

 

Právě se děje

Další zprávy