Nejhodnotnější značky světa. Projděte si nový žebříček

ČTK ČTK
18. 2. 2014 17:02
V první desítce je jen jediná firma, která nevyrábí technologie.
A passerby photographs an Apple store logo with his Samsung Galaxy phone on the morning iPhone 5 goes on sale to the public in central Sydney September 21, 2012. Apple In
A passerby photographs an Apple store logo with his Samsung Galaxy phone on the morning iPhone 5 goes on sale to the public in central Sydney September 21, 2012. Apple In | Foto: Reuters

Londýn - Nejhodnotnější značkou na světě zůstává Apple s hodnotou 104,68 miliardy amerických dolarů (2,1 bilionu korun). Za ním je jeho hlavní konkurent Samsung, jehož hodnota však rostla rychleji než hodnota Applu.

Nejvlivnější, nebo také nejlépe rozeznatelnou značkou je druhým rokem za sebou značka Ferrari. Vyplývá to z nejnovějšího žebříčku sestavovaného společností Brand Finance.

Hodnota Applu za poslední rok stoupla o pětinu a Samsungu o 34 procent. Z první desítky letos vypadl výrobce nápojů Coca-Cola. Hodnota značky se snížila o jedno procento a skončila na dvanácté pozici.

Jedinou značkou v první desítce, která není ze skupiny technologických, telekomunikačních a internetových firem, je maloobchodní Walmart. I tato značka je však ohrožena, protože klesla z loňské páté na devátou pozici.

Seznamu 500 nejhodnotnější značek dominují firmy ze Spojených států. Ty zde mají 185 značek a v první desítce dokonce devět značek. Druhá příčka patří Japonsku. Za ním následují Německo, Francie a Británie. Čína, která je druhou největší ekonomikou světa, obsadila šestou pozici.

Nejhodnotnějšími značkami v žebříčku jsou letos banky, které jsou zde i nejpočetněji zastoupeny. Celková hodnota značek 71 bank činí 633 miliard dolarů. Následují technologické firmy s hodnotou 616 miliard dolarů a 44 značkami. Telekomunikační firmy zde mají 47 značek o celkové hodnotě 500 miliard dolarů.

Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení síly značky, která bere v úvahu i další finanční ukazatele, jako čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či kvalitativní ukazatele, jako vliv značky a věrnost. Díky tomu se na první pozici dostala značka Ferrari, která patří italské automobilce Fiat.

Ferrari je pouze specializovaným výrobcem sportovních aut a svou velikostí a firemní hodnotou nemůže konkurovat nadnárodním značkám. V žebříčku nejhodnotnějších značek skončila značka Ferrari až na 350. pozici.

Nejhodnotnější značky světa:

Pořadí (v závorce umístění v loni) a značka Hodnota (v miliardách USD)
1. (1.) Apple 104,68
2. (2.) Samsung 78,75
3. (3.) Google 68,62
4. (4.) Microsoft 62,78
5. (10.) Verizon 53,47
6. (7.) GE 52,53
7. (11.) AT&T 45,41
8. (8.) Amazon.com 45,15
9. (5.) Walmart 44,78
10. (6.) IBM 41,51

Zdroj: brandirectory.com

 

Právě se děje

Další zprávy