Agentura Millward Brown vydala nový žebříček BrandZ Top 100. Hodnotu značky určuje na základě údajů o současných a očekávaných ziscích a také podle průzkumu mezi zhruba dvěma miliony klientů ze 30 zemí světa.
Úvodem
Pozici nejhodnotnější značky obhájil Google, který podruhé za sebou porazil Apple. Vyplývá to z žebříčku BrandZ Top 100 agentury Millward Brown. Ta hodnotu značky určuje na základě údajů o současných a očekávaných ziscích a také podle průzkumu mezi zhruba dvěma miliony klientů ze 30 zemí světa.
Stovce nejhodnotnějších značek dominují technologické firmy z USA - sídlo tam má více než polovina firem ze žebříčku. V první desítce je dokonce hned devět amerických značek, nadvládu narušuje jen čínský Tencent. Evropu v celkovém žebříčku zastupuje 20 značek, nejvyšší cenu má německá technologická společnost SAP.
Nejrychleji letos rostla hodnota internetového prodejce Amazon, který se dotahuje na třetí Microsoft. Amazon posílil o 41 procent, což je nejvíce mezi stovkou nejhodnotnějších firem. Loni hodnota firmy rostla dokonce o 59 procent.
Projděte si první desítku.