Nejcennější značky světa: Dvě překonaly 100 miliard dolarů

ČTK ČTK
10. 10. 2014 9:10
Nový žebříček: Největším skokanem se stal Facebook, který se posunul do první třicítky.
Nejhodnotnější značkou světa zůstává Apple.
Nejhodnotnější značkou světa zůstává Apple. | Foto: Reuters

New York - Nejcennější značkou světa zůstává Apple. První příčku ve výročním žebříčku konzultační společnosti Interbrand obsadil druhý rok za sebou. Druhé místo uhájil Google. Hodnota každé z těchto značek přesáhla 100 miliard dolarů. V historii žebříčku je to poprvé, co tuto hranici překonaly hned dvě globální značky, a nikoli pouze jedna, oznámila společnost.

Interbrand ohodnotil značku předního amerického výrobce elektroniky Apple na 118,9 miliardy dolarů. Oproti předešlému ročníku zprávy Best Global Brands je to nárůst o 21 procent. Americká internetová společnost Google zvýšila hodnotu značky o 15 procent na 107,43 miliardy dolarů. Nápojový gigant Coca-Cola si udržel třetí místo, na které ho loni po 13 letech prvenství sesadil právě Apple s Googlem.

Hodnota Facebooku vzrostla o více než tři čtvrtiny

Největším skokanem byla značka Facebook. Její hodnota stoupla o 86 procent, což provozovatele největší sociální sítě na světě katapultovalo z 52. místa do první třicítky. Druhý nejlepší výsledek co do nárůstu hodnoty registrovala značka luxusních automobilů Audi, které nárůst o 27 procent zajistil 45. příčku v žebříčku.

Nejhodnotnější značky světa podle Interbrand

Značka Hodnota Meziroční změna
1. Apple 118,86 mld. USD +21 %
2. Google 107,44 mld. USD +15 %
3. Coca-cola 81,56 mld. USD +3 %
4. IBM 72,24 mld. USD -8 %
5. Microsoft 61,15 mld. USD +3 %
6. GE 45,48 mld. USD -3 %
7. Samsung 45,46 mld. USD +15 %
8. Toyota 42,39 mld. USD +20 %
9. McDonald's 42,25 mld. USD +1 %
10. Mercedes-Benz 34,34 mld. USD +8 %

Značku Volkswagen ohodnotil Interbrand na 13,7 miliardy dolarů, což znamená 31. místo ve výročním srovnání. Meziroční nárůst hodnoty o 23 procent zařadil největšího evropského výrobce automobilů mezi pět největších skokanů, konkrétně za Facebook, Audi a Amazon.

Mezi nováčky je Huawei i DHL

Do stovky nejhodnotnějších značek světa letos poprvé pronikla čínská společnost. Stal se jí poskytovatel telekomunikačních a síťových zařízení Huawei, který obsadil 94. místo. Dalšími nováčky jsou DHL, FedEx, LandRover a Hugo Boss.

Nejvíce je v žebříčku automobilových značek, celkem 14. Nejhodnotnější kategorií je sektor technologií. Úhrnná hodnota jeho 13 zastoupených značek činí 493,2 miliardy dolarů, více než dvojnásobek celkové hodnoty automobilových značek.

Srovnání je založeno na metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá postup, který přihlíží k finančnímu výsledku hodnoceného produktu nebo služby, k úloze značky při vytváření poptávky či k tomu, jakou měrou je značka schopna zajistit firmě zisky. Interbrand jej sestavuje od roku 2010.

 

Právě se děje

Další zprávy