Nápojové automaty mění majitele, dvojkou na trhu se stane vlastník Mattoni

Michal Šenk Ekonomika Michal Šenk, Ekonomika
28. 1. 2016 10:50
Společnost Karlovarské minerální vody koupila většinový podíl v českém provozovateli výdejních automatů Š&Sch a aktiva švýcarské Selecty ve střední Evropě. K provozu automatů zřizují KMV značku Very Goodies a stanou se dvojkou tuzemského trhu, který dlouhá léta ovládá společnosti Delikomat. První nové automaty, které nabízejí i dobití telefonů, už jsou v provozu na Letišti Václava Havla v Praze.
Nový automat od Very Goodies.
Nový automat od Very Goodies. | Foto: Economia

Praha/Karlovy Vary - Novou tuzemskou dvojkou na trhu nápojových automatů se stane společnost Karlovarské minerální vody (KMV) vlastnící mimo jiné značky Mattoni, Magnesia nebo Aquila.

Za nezveřejněnou cenu koupila většinový podíl v českém provozovateli výdejních automatů Š&Sch - firmě, kterou krátce po roce 1989 spoluzakládal zpěvák Karel Štědrý. Ta provozuje 2,5 tisíce nápojových automatů a automatů na kusové zboží.

KMV současně získala i aktiva švýcarské Selecty v Česku, Slovensku a Maďarsku. Tyto provozy zahrnují šest tisíc výdejních automatů.

K provozu prodejních automatů s nápoji a jídlem, které se najdou ve školách, kancelářích, nemocnicích či na nádražích a letištích zřizují KMV značku Very Goodies. Ta se stane dvojkou "automatového" trhu, který dlouhá léta ovládá společnosti Delikomat. Značka Very Goodies představuje zhruba 500 milionů korun ročního obratu, což jsou zatím jednotky procent celé společnosti KMV.

"Získání byznysu firmy Selecta a ovládnutí společnosti Š&Sch vychází z našeho záměru rozvíjet byznys ve střední Evropě. Chceme se s nimi dostat do nejširšího počtu prodejních míst," říká Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.

Nová značka už je vidět na Letišti Václava Havla v Praze, kde stojí 65 automatů, v nichž lze i dobíjet mobilní telefony. Very Goodies takhle "přebarví" většinu svých stávajících výdejních míst.

 

Právě se děje

Další zprávy