Proti hraní na starších konzolích je hlavní změnou rychlost spouštění her. "Lepší je i kvalita obrazu a množství detailů, rozlišení 4K je standard, hry jsou často také plynulejší, běží v 60 snímcích za sekundu," vypočítává v recenzi Otakar Schön.
Microsoft, kterému patří Xbox, měl dlouho výhodu ve spojení s moderními televizory a počítačovými monitory díky funkci proměnlivé obnovovací frekvence. Tato funkce zajišťuje plynulý dojem z hraní i ve chvílích, kdy konzole nezvládají spočítat 60 snímků za sekundu. Sony ale na konci dubna Microsoft dohnalo a podporu téhle funkce přidalo do PlayStation 5 také, i když v omezenější formě.
"Po dlouhém používání je nutné Sony přiznat snahu o inovace. Nový ovladač DualSense má mnohem lepší vibrační odezvu, do her se snaží vtáhnout také vydáváním zvuků při střelbě. Ve střílečkách se například může spoušť zaseknout nebo dát najevo, že je zbraň vybitá," říká redaktor HN.
"Velkou výhodu v podobě herního 'Netflixu', který obsahuje stovky her za stovky korun měsíčně, ztratí Microsoft už v červnu, kdy Sony spustí svou odpověď na Game Pass v podobě PlayStation Plus Premium a Extra včetně možnosti hrát hry pro PlayStation 3," tvrdí Schön. Která z konzolí nakonec vyhrála u Otakara Schöna, se můžete dozvědět ve videorecenzi.