Brno - Kečup prodávaný v Lidlu měl o polovinu méně rajčat, než nařizuje vyhláška. Vyplývá to ze zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce.
Jde o produkt nazvaný Kania Curry Ketchup Mild. Jako výrobce je označený Lidl, zemí původu je Německo.
Podíl rajčatové sušiny v kečupu musí být nejméně sedm procent, tento jí obsahoval 3,5 procenta.
"Jedná se tak o klamavé informování spotřebitele o parametru potraviny, který má zásadní vliv na její charakter," uvedl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Inspekce proto zahájí s Lidlem správní řízení o uložení pokuty.
Podle vyjádření Lidlu jde o případ, který se řešil už na konci května. "Výrobek jsme prodávali pouze v rámci akční nabídky a byl ihned stažen z prodeje. Bohužel došlo k pochybení při výrobě etikety, na které byl použit nesprávný název, nejedná se tedy o kvalitativní pochybení. Správné označení výrobku mělo být Rajčatová omáčka s kari," říká mluvčí řetězce Zuzana Holá
S privátní značkou kečupu měl minulý týden problém i Kaufland, který prodával kečup K-Classic Tomato rajčatový jemný, vyrobený v Polsku. Ač se na obalu uvádělo, že na 100 gramů výrobku se použilo 205 gramů rajčat, ve skutečnosti to bylo jen 152 gramů. I s Kauflandem zahájila inspekce správní řízení.
V posledních týdnech se mezi politiky i v médiích významně řeší dvojí kvalita potravin. Výrobky určené pro západoevropský trh mají v některých případech odlišné složení než výrobky pro země bývalého východního bloku, přestože jde o stejnou značku a stejné či podobné balení. Obvykle je potravina určená pro západoevropský trh kvalitnější.