Evropská komise kvůli automobilovým emisím vyšetřuje automobilku Fiat i italskou vládu

ČTK ČTK
16. 5. 2017 21:06
Evropská komise v souvislosti s nezákonnými systémy pro manipulaci s emisemi naftových vozů vyšetřuje automobilku Fiat Chrysler. Vyšetřována je i Itálie. Stát z Apeninského poloostrova podle komise vědomě ignoroval používání těchto systémů. Automobilka však stále tvrdí, že její naftové vozy jsou zcela v souladu s emisními předpisy. Firmu v únoru podpořila italská vláda. Ministr dopravy Graziano Delrio tehdy prohlásil, že testy automobilů Fiatu nezjistily žádný ilegální software, který by umožňoval manipulovat s měřením emisí.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

Brusel/Berlín - Evropská komise vyšetřuje italsko-americkou automobilku Fiat Chrysler a italskou vládu v souvislosti s nezákonnými systémy pro manipulaci s emisemi naftových vozů. Informoval o tom v úterý německý list Handelsblatt. Komise se podle listu domnívá, že Itálie vědomě ignorovala používání takovýchto systémů v naftových vozech Fiatu, a hodlá proto ve středu zahájit řízení s italskou vládou.

Podobná řízení podle listu komise spustila již v prosinci, kdy zahájila právní kroky vůči sedmi členským zemím Evropské unie, včetně České republiky a Německa, za to, že nepřijaly dostatečná opatření proti porušování pravidel pro emise automobilů.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v lednu automobilku Fiat Chrysler obvinila z používání softwaru, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku u zhruba 104 000 jejích naftových aut. V březnu pak firmu začala kvůli emisím vyšetřovat francouzská prokuratura. Automobilka však tvrdí, že její naftové vozy jsou zcela v souladu s emisními předpisy.

Firmu v únoru podpořila italská vláda. Ministr dopravy Graziano Delrio tehdy prohlásil, že testy automobilů Fiatu nezjistily žádný ilegální software, který by umožňoval manipulovat s měřením emisí.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý Volkswagen v reakci na obvinění ze strany amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

 

Právě se děje

Další zprávy