"Osobnosti byznysové transformace jsme se rozhodli každoročně vyhlašovat, protože víme, že se v Česku děje obrovské množství úžasných projektů, které si zaslouží vyzdvihnout, vynést na světlo a ukázat veřejnosti," řekl pro týdeník Ekonom Bronislav Kvasnička, šéf marketingové agentury Wunderman Thompson.
Jak říká, AKA tím chce dávat příklad a povzbudit ostatní firmy, jelikož digitální transformace rozhodně není přímočará a jednoduchá záležitost.
Lídři digitální transformace
"Mnohé firmy se potýkají s problémy a překážkami a rozhodně to není o tom, že se implementuje nějaká technologie nebo nový nástroj. Mnohdy spočívá jádro proměny ve změně smýšlení lidí a celé organizace. Přesně to jsme se rozhodli ukázat a sdílet," říká Kvasnička.
Profily osobností digitální transformace:
10. června: Petra Plemlová, Unuodesign
17. června: Tomáš Honěk, Česká spořitelna; Petr Pištělák, Česká zbrojovka
24. června: Michal Menšík, DoDo; Michal Hátle, E.ON Energie
1. července: Ondřej Krátký, Liftago; Petr Bednařík, DataSentics
A jelikož tyto proměny tlačí ve firmách jednotliví lidé, rozhodla se AKA společně s Ekonomem vyhlašovat každý rok nikoliv nejlepší projekty nebo nejlepší firmy, ale právě vůdčí osobnosti, které s obrovskou energií tlačí proces digitální transformace vpřed.
A co si pod onou digitální transformací vlastně představit? "Vnímáme ji jako jakoukoliv procesní, technologickou nebo organizační změnu ve firmě, která vede k více automatizovaným, digitalizovaným a personalizovaným službám a produktům. Ona transformace ale probíhá, i pokud jde o vnitřní procesy ve firmách, finanční procesy či vztahy se zaměstnanci," říká Kvasnička.
Jak dodává, jelikož se neustále zvyšuje rychlost, s jakou technologie pronikají do našeho života, tak se mnoho oborů začíná prolínat, ať už je to obchod, marketing, komunikace nebo třeba IT.
Top lídři digitální transformace
Výběr největších osobností české scény digitální transformace od letošního roku každoročně sestavuje sekce Business Transformation Club & Award v rámci Asociace komunikačních agentur, a to ve spolupráci s týdeníkem Ekonom.
"Tohle naskýtá obrovské příležitosti pro nové firmy, které mohou vstoupit na trhy s novými službami a produkty, stejně jako to nutí stávající firmy k tomu, aby se těmto trendům přizpůsobily a proměnily se," vysvětluje Kvasnička.
Zároveň dorůstá nová generace lidí, kteří se už do digitálního světa narodili a všudypřítomnou možnost neustále se značkami komunikovat a nakupovat je považují za něco naprosto samozřejmého.
Některé firmy tahle transformace zasáhla dříve, například telekomunikace, maloobchod nebo finanční služby, jako je bankovnictví či pojišťovnictví. Některé o něco později, třeba oblast energetiky nebo výrobní průmysl. Všechny se ale nakonec budou muset na této vlně svézt.