Český Herkules dostal nový kabát. Značka Druchema ožila

Veronika Šmídová, ProByznys.info
27. 12. 2014 21:50
Poslední šancí na záchranu podniku byla restrukturalizace řízená kompletně obměněným vedením.
Lepidlo Herkules
Lepidlo Herkules | Foto: Druchema

Žluto-červené lepidlo Herkules, barvy na vajíčka Ovo, autokosmetiku Tempo nebo vosk na lyže Skivo znal za socialismu skoro každý. Tyto značky provází mnoho lidí už od dětství, kdy bývaly běžným doplňkem mnoha domácností. Za minulého režimu byl jejich výrobce, společnost Druchema, největším chemickým družstvem v Česku.

Po otevření tržního prostředí se ale nestačil včas přizpůsobit příchodu konkurence. Značkám, které přetrvaly v obchodech celá desetiletí, tak v roce 2005 hrozilo, že zmizí nadobro spolu s celou firmou. Poslední šancí na záchranu byla restrukturalizace řízená kompletně obměněným vedením. V jeho čele stanul současný předseda představenstva Jiří Daněk.

„Druchema funguje už od roku 1951. Navázala svou činností na drobné výrobce meziválečného období. Byla to velká československá chemická firma, měla k sobě přidružené například i prádelny či čistírny. Patřily jí výrobní závody, výrobny dřevěného uhlí, vlastnila mnoho nemovitostí včetně zámečku. Po revoluci se to ale změnilo a došlo k útlumu,“ popisuje historii družstva Daněk.

V roce 2005 tak vedení podniku debatovalo o tom, jestli má vůbec smysl, aby Druchema dále fungovala. „Nakonec vyhrál plán restrukturalizace a podnik dostal další šanci. Vedení vypsalo tedy výběrové řízení na krizového manažera. To jsem tehdy vyhrál já,“ popisuje Daněk, který byl zvolen i pro bohaté pracovní zkušenosti z chemického odvětví.

Celý příběh znovuzrození tradiční české značky si přečtěte na sesterském webu ProByznys.info.

 

Právě se děje

Další zprávy