Bohatě zdobené lustry rozmanitých tvarů vrhají na stěny stínohru, jejich třpyt se odráží od elegantních skleněných plastik decentně postávajících opodál. Celým prostorem se nese tichá melodická hudba. Návštěvníkovi prodejny tak připadá, jako by z rušné ulice vešel přímo do jiného, pohádkového světa. Není ani divu. Vždyť Lasvit, jemuž tento showroom náleží, prodává své výrobky arabským šejkům, nejluxusnějším hotelům a kasinům. Sídlí v Singapuru, Dubaji, Moskvě, Miláně či v Londýně.
Ředitel posledně jmenované pobočky Pavel Krajčík vysvětluje, jak si česká firma dokázala na trhu vydobýt takové postavení. "Firmu založil v roce 2007 Leon Jakimič poté, co odešel z Preciosy. Už měl tedy zkušenost s výrobou skla a klasických svítidel,“ říká.
Podnik začínal skromně, poprvé prorazil získáním zakázky v Asii, konkrétně v Hongkongu. Šlo o výzdobu konferenční místnosti v luxusním hotelu Mira. V Číně je byznys do velké míry založen na doporučeních, ta zafungovala i v tomto případě. Čerstvě založený Lasvit totiž doporučil svému známému bývalý spolužák Jakimiče z Northwestern University v Hongkongu.
"Zadání jsme splnili a klient byl spokojený. Díky tomu bylo možné se propříště prokazovat pozitivní referencí a díky tomu i získávat další zakázky. Tak to funguje doposud. Nejlepší reklamou jsou pro nás dobré reference a doporučení," konstatuje Krajčík.
Celý příběh české firmy Lasvit si přečtěte na sesterském webu ProByznys.info.