Česká pošta loni převedla na partnery 149 poboček

ČTK ČTK
2. 1. 2017 12:20
Počet "franšíz", které místo státního podniku provozují obce, obchodníci nebo jiní partneři, se loni zvýšil na 239 z celkem 3200 poboček. Pošta si od projektu slibuje úspory v řádu stovek milionů korun i možnost, jak zachovat stávající rozsah sítě.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: ČTK

Praha – Česká pošta loni převedla na smluvní partnery 149 poboček. Počet provozoven v programu Pošta Partner se tak zvýšil na 239 z celkem 3200 poboček.

Nejvíce poboček provozovaných partnery loni přibylo v Jihomoravském a Středočeském kraji. V každém pošta převedla 18 poboček. Celkově je nejvíce Pošt Partner v Ústeckém kraji, kde jich je již 31.

Pošta si od projektu slibuje finanční úspory v řádu stovek milionů korun i možnost, jak zachovat stávající rozsah poštovní sítě. Podnik má mít v budoucnu zhruba 700 vlastních provozoven a 2500 Pošt Partner.

Pošta Partner je plnohodnotnou alternativou pošty. Rozdíl spočívá v tom, že je provozována třetí osobou, nikoli Českou poštou. Z hlediska poskytovaných základních poštovních služeb není mezi pobočkou a Partnerem žádný rozdíl.

Pošta Partner poskytuje všechny základní služby, tedy příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, příjem a výplatu poštovních poukázek, vybrané bankovní služby, výplatu důchodů, SIPO, prodej poštovních cenin a zboží, prodej kolkových známek a vybrané služby, jako jsou například online dobíjení předplacených SIM karet, prodej losů okamžitých loterií, prodej dálničních kupónů a volný prodej tisku.

Pošta zaměstnává přes 30 000 lidí, více než 90 procent z nich působí v provozu a obchodu. Pošta v roce 2014 zvýšila konsolidovaný zisk před zdaněním o čtvrtinu na 302 milionů korun. Výnosy vzrostly o téměř šest procent na 20,26 miliardy.

 

Právě se děje

Další zprávy