"Slibovaných" deset procent se ale na účtence objevilo, tentokrát v angličtině. Na otázku, proč je na účtu více, než kolik stálo jídlo a pití, servírka bez vytáček říká "spropitné". Z nějakého důvodu je však položka schovaná uprostřed všeho ostatního, co si hosté objednali. Automaticky připočítávat ke konečné ceně odměnu pro obsluhu v běžných českých restauracích obvyklé není (a pokud zákazník není jasně předem seznámen s cenou, je to i protizákonné). ČOI vloni udělila podniku restaurant U Patrona pokutu právě za účtování nesprávné částky, kromě toho zákazníci podle inspektorů nedostávali správné míry u objednaného piva nebo lihovin. Na rozdíl od první restaurace se nám podařilo majitelku zkontaktovat. Poplatek za servis je podle ní v cizině běžná záležitost. "Devadesát procent turistů se stejně pořádně nepodívá, co na účtu má, a obsluha si zaslouží odměnu. A nemůžu přece nutit zaměstnance, aby si obíhali hosty a sami jim spropitné nutili," vysvětlila online deníku Aktuálně.cz.
Kompletní seznam nejvyšších pokut od ČOI za loňský rok najdete v tomto článku . | Foto: Vojtěch Marek