Češi si na Štědrý den už tolik nevolali, přání k Vánocům vyřídili přes sociální sítě

ČTK ČTK
25. 12. 2016 15:30
Češi využívali 24. prosince k přání poklidných vánočních svátků kromě tradičních textových zpráv daleko více sociální sítě a multimediální zprávy.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Shutterstock

Češi o Štědrém dnu volali a odeslali textových SMS méně než v předchozím roce, místo toho poslali více multimediálních zpráv (MMS). Mnohem více letos také k přání využívali sociální sítě a e-mail, což dokládá meziroční růst přenosu dat o mnoho desítek procent.

"Statistiky ze sítě O2 ukazují, že zatímco počet odeslaných SMS a spojených hovorů na Štědrý den klesá, roste počet lidí, kteří přání posílají přes internet. Mobilní datová síť O2 přenesla o 68 procent více dat než v loňském roce," řekla ČTK mluvčí O2 Lucie Pecháčková. Na Štědrý den spojila mobilní síť O2 14,56 milionu hovorů a přenesla více než 23 milionů SMS. To představovalo meziroční pokles o téměř čtyři, respektive skoro osm procent.

Štědrodenní provoz v síti T-Mobile ve srovnání s předchozím rokem opět klesl, uvedla mluvčí firmy Martina Kemrová. Provoz se ale přesunul od klasických hovorů a textových zpráv do oblasti dat.

Celkový počet uskutečněných hovorů byl na úrovni běžné soboty, meziročně klesl o pět procent na 17 milionů. Počet textových zpráv se poprvé v historii snížil. SMS centrum jich zpracovalo 27,7 milionu, o šest procent meziročně míň. Rostl jen objem dat a počet multimediálních zpráv. Těch T-Mobile přijal 562 000, o 13,4 procenta více než loni. Nárůst dat se proti loňsku zpomalil, stoupl o 66 procent.

U sítě Vodafone uživatelé na Štědrý den přenesli o 225 procent dat více než před rokem. Extrémní růst využití datových služeb mluvčí společnosti Markéta Kuklová přisoudila výraznému rozšíření rychlých mobilních sítí LTE. Počet hovorů vzrostl o 0,3 procenta na 9,7 milionu, počet textových zpráv klesl o pět procent na 18,7 milionu. Naopak počet MMS stoupl o procento na 197 000.

Statistiky z mobilní datové sítě O2 ukazují, že provoz na sociálních sítích narůstá už v průběhu vánočního odpoledne. "Kolem šesté hodiny, kdy lidé usedají ke štědrovečerní večeři, provoz výrazně klesá. Poté však lidé sdílí radost z dárků na sociálních sítích, kolem osmé hodiny se tak provoz vrací do odpoledních hodnot. Výjimkou je sociální síť Snapchat, u které špička nastává naopak kolem 18. hodiny," popsala Pecháčková.

 

Právě se děje

Další zprávy