reklama
 
 

Češi loni prosázeli 138 miliard, nejvíce vhodili do automatů

Aktualizováno 22. 6. 2015 11:13
Na výhrách se sázkařům vrátilo 106,7 miliardy korun, provozovatelům zůstalo 31,4 miliardy korun.

Praha - Češi loni prosázeli 138,1 miliardy korun, což je meziročně o 11,4 procenta více. Nejvíce peněz, 42,5 procenta z celkové prosázené částky, vhodili do interaktivních videoloterijních terminálů. Vyplývá to ze statistik, které zveřejnilo ministerstvo financí.

Na výhrách se sázkařůmloni vrátilo 106,7 miliardy korun, legálním provozovatelům loterií a podobných her zůstalo 31,4 miliardy korun.

Do videoloterijních automatů lidé v Česku vhodili 58,7 miliardy korun, což je meziročně o 14,2 procenta více. Automaty jim vrátily 42,73 miliardy korun, 15,97 miliardy korun tak zůstalo v přístrojích.

Největší nárůst objemu vsazených částek nastal stejně jako o rok dříve u takzvaných okamžitých loterií (1,5 miliardy korun) a internetových kurzových sázek (29,4 miliardy korun). Právě podíl internetového sázení se každoročně zvyšuje, loni už Češi přes internet prosázeli více než pětinu všech peněz. Více se loni prosázelo také v interaktivních karetních turnajích či v tombolách.

Naopak meziročně méně vsázeli lidé v kostkách, bingu, lokálních loterijních systémech a elektromagnetických ruletách.

Provozovatelé loterií a podobných her odvádí 20procentní daň z rozdílu mezi vsazenou částkou a vyplacenou. Za loňský rok tak odvedli do státního rozpočtu 6,3 miliardy korun. Za hrací automaty, videoloterijní terminály a další technická herní zařízení platí provozovatelé navíc denně 55 korun za každý povolený přístroj. Tato pevná část dílčího základu odvodu loni dosáhla 1,3 miliardy korun.

Na konci prosince 2014 evidovalo ministerstvo financí 73 legálních provozovatelů loterií a sázkových her. Nejsou v tom však zahrnuty peněžité a věcné loterie, tomboly a výherní hrací přístroje povolované obcemi.

autor: ČTK | 22. 6. 2015 10:02

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama